مخالفت سودانی ها با اعزام نیروی جدید برای تجاوز نظامی به یمن

بسیاری از مردم و احزاب سودانی با اعزام گروه جدید نیروهای نظامی این کشور به یمن برای همراهی با نیروهای عربستانی مخالفت کرده و آن را برخلاف قوانین بین المللی دانستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل ازپایگاه خبری «الجزیره» ، مخالفان اعزام نیروی نظامی به یمن تاکید می کنند سودان هیچ سودی از شرکت در ائتلاف عربی ضد یمن به دست نیاورده است و دلیلی وجود ندارد، شمار بیشتری از سودانی ها جان خود را در جنگی از دست بدهند که جامعه بین الملل با آن مخالف است.
حزب کمونیست سودان این اقدام را غیر قانونی دانست و مخالفت خود را با ادامه اعزام نیرو به یمن اعلام و تاکید کرد: این اقدام دولت سودان برخلاف خواسته مردم است.
«صدیق یوسف» عضو کمیته اجرایی این حزب گفت: این اقدام دولت سودان از نظر قوانین و منشورهای بین المللی ممنوع است و پذیرش این اقدام به معنای آن است که سودانی ها نیز با دخالت نظامی خارجی در کشورشان موافقت می کنند.
حزب الامه سودان نیز با این اقدام دولت مخالفت کرد به طوریکه «معاش صدیق اسماعیل» معاون رئیس این حزب گفت: باید فورا از اعزام نیرو به یمن دست برداشت و نیروهای اعزام شده را نیز برگرداند .
وی افزود: چرا ما باید قبول کنیم خون سودانی ها در یمن ریخته شود در حالی که کسانی که ما جان خود را برای دفاع از آن ها می دهیم، کمترین احترام به ما نمی گذارند؟ دولت برای حفظ کرامت مردم سودان، باید اعزام نیرو را متوقف کند.
حزب کنگره مردمی سودان نیز اعلام کرد : جنگ در یمن هیچ معنایی ندارد، دخالت در آن در حقیقت باعث نقض حاکمیت یمن می شود.
ابوبکر عبدالرزاق یکی از مسئولان این حزب گفت: دولت سودان با وارد شدن به جنگ یمن، اشتباهی تاریخی مرتکب شد و با این کار باعث شد مردم یمن از سودانی ها نفرت داشته باشند و این در حالی است که نه پیروزی در این جنگ به دست آمده و نه دولت عبدربه منصور هادی به قدرت بازگشته است.
عربستان همراه با چند کشور عربی و آمریکا از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار نفر دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
سودان اولین بار در همراهی با عربستان ،در نیمه سال 2016 به یمن نیرو اعزام کرد. نیروهای سودانی در شهر عدن یمن مستقر هستند و تاکنون ده ها تن از آن ها در یمن کشته شده اند.

منبع: ایرنا

۸۰۱

کد خبر: 824899

وب گردی

وب گردی