قاضی عسکر:  شیوع بیماری در حج شایعه است

سرپرست حجاج ایرانی وضعیت بیمارستان راه‌اندازی شده در مدینه را مطلوب دانست و به برخی جوسازی‌ها و تبلیغات منفی درباره احتمال شیوع برخی بیماری‌ها در مناسک حج امسال پاسخ داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان سرپرست حجاج ایرانی وضعیت بیمارستان راه‌اندازی شده در مدینه را مطلوب دانست و به برخی جوسازی‌ها و تبلیغات منفی درباره احتمال شیوع برخی بیماری‌ها در مناسک حج امسال پاسخ داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی قاضی عسکر در حاشیه بازدید از مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال جمهوری اسلامی ایران در مدینه منوره اظهار کرد: با وجود همه جوسازی‌ها و تبلیغات منفی در زمینه احتمال شیوع برخی بیماری‌ها در مناسک حج امسال، به لطف خدا شاهد وضعیتی بسیار آرام و مطلوب در میان زائران ایرانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته تنها پنج زائر ایرانی برای درمان به بیمارستان‌های سعودی منتقل شده‌اند، افزود: سه بیمار معالجه و مرخص شده‌اند و دو بیمار دیگر که تحت درمان هستند، در چند روز آینده مرخص می‌شوند.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: با تدابیر اندیشیده شده، در صورت لزوم، زائران بیمار به مراکز درمانی کشور میزبان منتقل می‌شوند و در فرآیند درمان بیماران تاکنون همکاری خوبی وجود داشته است.

قاضی عسکر افزود: در این چند روزه مشکل خاصی نداشته‌ایم و مجموعه کارگزاران حج نیز تلاش می‌کنند تا زائران به راحتی اعمال خود را انجام دهند.

وی با تقدیر از مرعشی رئیس و کولیوند معاون مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر و همه همکاران این مرکز را برای راه‌اندازی بیمارستان مدینه منوره در مدت بسیار کم راه اندازی کردند گفت: بیمارستان مدینه با وجود تاخیر ایجاد شده به‌خوبی تجهیز شده و آماده ارائه خدمت به زائران است.

سرپرست حجاج ایرانی گفت: ۶۰ تن داروی حمل شده به عربستان ترخیص شده و در اختیار بیمارستانها، مراکز درمانی و مطب‌ها قرار می‌گیرد و امیدواریم که زائران در پایان مناسک حج با آرامش خاطر و سالم به میهن اسلامی بازگردند.

700

کد خبر: 824902

وب گردی

وب گردی