باز هم سر بی‌کلاه خبرنگاران سمنانی در روز خبرنگار

عضو شورای مرکزی انجمن خبرنگاران استان سمنان از نحوه برگزاری جشن روز خبرنگار انتقاد کرد و گفت: روز خبرنگار امسال نیز دوباره سر خبرنگاران سمنانی بی‌کلاه ماند و تجلیل این روز نیز درواقع به نام خبرنگاران بود اما به کام اعضای هیئت‌مدیره خانه مطبوعات شد.

به گزارش ایسکانیوز، سید محمد نجاتی در نامه‌ای خطاب به استاندار سمنان اظهار داشت: 17 مرداد امسال هم گذشت و بازهم همانند سال قبل، سر خبرنگاران سمنانی در این روز بی‌کلاه ماند.

وی در بخش دیگری از این نامه بیان کرده که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان که خود را متولی رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای استان می‌داند، امسال هم مسئولیت برگزاری مراسم روز خبرنگار را بر عهده خانه مطبوعات استان گذاشت و این خانه هم به‌طور طبیعی مراسمی را با حضور تعدادی از مسئولین و خبرنگاران مهمان، برای اعضای خود در سطح استان برگزار کرد.

این فعال رسانه‌ای در بخش دیگر این نامه اضافه کرده است که در این آئین تعدادی از خبرنگاران عضو خانه مطبوعات و اعضای هیئت‌مدیره تجلیل شدند، اما خیل خبرنگارانی که به خانه مطبوعات استان وابسته نبوده همانند سال قبل و سال‌های پیش از آن مورد بی‌توجهی قرار گرفتند.

نجاتی در این نامه یادآور شده که این اقدام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، از سوی تعداد قابل‌توجهی از خبرنگاران فعال شهرستان سمنان که در تمام طول سال معمولاً بخش عمده و شاید همه رویدادهای استان را پوشش می‌دهند، مورد انتقاد و اعتراض واقع شد و تعدادی از این قشر فرهیخته در جریان برگزاری مراسم، اعتراض خود را به این رویه به جنابعالی اعلام داشته و خواستار اصلاح این رسم ناصواب شدند.

وی در بخش دیگری از این نامه افزوده است که معترضین که اعتراضشان به شیوه نامناسب برگزاری مراسم روز خبرنگار در شهرستان سمنان بخش عمده‌ای از فضای شبکه‌های اجتماعی را به خود اختصاص داده بود، اظهار داشتند: حالا که اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در برنامه‌ریزی‌های خود بر برگزاری مراسم روز خبرنگار به‌صورت شهرستانی تأکید داشته است و در راستای این تصمیم، برنامه تجلیل از خبرنگاران در همه شهرستان‌های استان برگزارشده، برنامه تجلیل از خبرنگاران شهرستان سمنان که ازقضا بار انعکاس بخش عمده اخبار استان بر دوش آن‌ها است، چه زمانی برگزار می‌شود؟ قابل‌توجه این‌که سال گذشته هم برنامه‌ای برای تجلیل از خبرنگاران فعال سمنانی برگزار نشد.

عضو شورای مرکزی انجمن خبرنگاران استان سمنان در ادامه این نامه آورده که معترضین اظهار داشتند که کسانی که در مراسم استانی خانه مطبوعات تجلیل شدند چه سهمی از انعکاس اخبار و اطلاعات استان دارند؟ و مسئولین استان اعم از استاندار و سایر مسئولین حاضر در مراسم چند نفر از آنان را در جریان تهیه خبر و گزارش از رویدادها و برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... استان مشاهده کرده‌اند؟

نجاتی یادآور شد که سخن معترضین این بود که خوب این برنامه که مربوط به خانه مطبوعات بود و به تجلیل از اعضای هیئت‌مدیره خانه گذشت، تکلیف خیل کثیری از خبرنگارانی که عضو این تشکل به‌ظاهر غیردولتی و درواقع وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، نیستند، چه می‌شود؟ و کی و چگونه باید موردتوجه قرار گیرند؟

وی در بخش پایانی این نامه آورده است که البته، تشکلی بنام خانه مطبوعات استان که در اصل تحت پوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند قاعدتاً باید از تصمیمات مسئولین این اداره کل تبعیت کند، اما اشکال کار اینجاست که به دلیل حضور تعدادی از افراد ذی‌نفوذ در شورای مرکزی این تشکل، اداره کل فرهنگ و ارشاد قدرت به کرسی نشاندن خواسته‌های خود و جامعه خبری فعال استان را نداشته و درواقع به‌عنوان دنباله‌رو تصمیمات افراد ذی‌نفوذ این تشکل عمل می‌کند و همین مسئله موجب اعتراض هرساله خبرنگاران سمنانی به برنامه‌های روز خبرنگار در این شهرستان شده است.

901

کد خبر: 824920

وب گردی

وب گردی