پردیس فارابی قم میزبان همایش "روز دانشگاه تهران"

معاون دانشجویی فرهنگی پردیس فارابی دانشگاه تهران با بیان به اینکه همایش سراسری "روز دانشگاه تهران" در پردیس فارابی قم برگزار می‌شود عنوان کرد: این همایش یک‌روزه یکشنبه ۲۲ مرداد ماه از ساعت ۹ تا ۱۳ برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مسلم محمدی با بیان این مطلب اظهار کرد: این همایش با هدف معرفی دانشگاه به خانواده‌ها، دانش اموزان و داوطلبان تحصیل در این دانشگاه برگزار می‌شود.

محمدی بیان کرد:دانشجویان در این همایش یک روزه با فرصت ها، ظرفیت ها و رشته ها آشنا می‌شوند و می توانند با دید باز، بصیرت و آگاهی دانشگاه تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

وی یادآور شد: بر آنیم در این همایش یک روزه ارتباط خوبی با خانواده ها و دانشجویان و داوطلبان کل دانشکده ها و پردیس ایجاد کنیم.

معاون دانشجویی فرهنگی پردیس فارابی دانشگاه تهران اظهارکرد: دانشگاه تهران از بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاههای کشور است و ۵۰ هزار دانشجو و چند هزار عضو هیات علمی دارد و دارای شعبه های مختلفی در شهرهای مختلف کشور همچون شمال ایران، پاکدشت و کیش و ...می‌باشد.

وی گفت: پردیس در قم هم زمان با سایر شعبه ها این همایش یک روزه را برگزار می نماید؛ پردیس فارابی قم اولین مجموعه آموزش عالی استان قم با نیم قرن سابقه و معتبرترین دانشگاه دولتی استان قم و دانشگاه تیپ یک و تنها دانشگاه دولتی به شمار می آید.

وی در خصوص امکانات دانشگاه پردیس فارابی تهران در قم گفت: این دانشگاه ۴ دانشکده حقوق، مدیریت، الهیات و مهندسی دارد که رشته‌هایی مانند حقوق، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، حسابداری، فلسفه، علوم و قرآن، فقه و مبانی حقوق و ادبیات عرب را تدریس می‌نماید.

معاون دانشجویی فرهنگی پردیس فارابی دانشگاه تهران بیان کرد: با چنین ظرفیتی دانشجویان قم و استان های همجوار به راحتی می‌توانند در قم تحصیل کنند و مدرک رسمی از تهران را کسب نمایند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این دانشگاه در سه مقطع کارشناس ارشد و دکتری امکان تحصیل وجود دارد و دانشگاه دولتی است و مجازی و خصوصی وخودگردان نمی‌باشد.

محمدی عنوان کرد: امکانات رفاهی دانشگاه عالی است و یکی از مجموعه های ورزشی کم نظیر کشور دارای زمین چمن و استخر اختصاصی را در اختیار داریم همچنین خوابگاههای موجود زیر ۵ سال ساخت هستند و این استاندارد مهمی در فعالیت خوابگاه‌ها به شمار می‌رود.

وی در مورد برنامه های همایش نیز توضیح داد:در این روز بخش آموزش و پژوهش و نهادهای دانشگاهی میزبان دانشجویان و دانش آموزان و خانواده‌ها هستند و فضایی برای کسب اطلاعات ایجاد می شود تا انتخاب رشته با علم و بینش و بصیرت برای دانش آموزان کنکوری و دانشجویان علاقه‌مند انجام شود.

معاون دانشجویی فرهنگی پردیس فارابی دانشگاه تهران تصریح کرد:سعی شده مدعوین در این همایش اطلاعات خوبی برای انتخاب رشته کسب نمایند.

وی خاطرنشان کرد:همایش روزی با دانشگاه تهران در واقع برنامه ای رسمی و گسترده در کلیه دانشکده های تهران و دانشگاه پرددیس تهران به صورت جداگانه می باشد.

محمدی گفت: این برنامه در قالب سخنرانی نیست و آئین خاصی ندارد و دانشجویان در فضایی دوستانه در دانشگاه حضور می‌یابند و با بازدید از دانشکده ها، امکانات رفاهی و تفریحی و کتاب خانه یک روز به یاد ماندنی را برای خود رقم می زنند.

معاون دانشجویی فرهنگی پردیس فارابی دانشگاه تهران اظهار داشت: افرادی که می خواهند در دانشگاه تیپ یک و معتبر تحصیل کنند و در قم در کنار خانواده باشند و از امکانات دانشگاه تهران استفاده کنند این امتیاز برای آن ها و شهرهای همجوار قم وجود دارد و می توانند از این امکانات بهره بگیرند.

وی یادآور شد: دانشگاه معتبری مانند دانشگاه تهران در تنوع رشته های مختلف استقبال خوبی از دانشجویان در این روز دارد و حتی اگر دانشجویان در روزهای دیگر نیز بخواهند می توانند از فضای دانشگاه بازدید کنند.

محمدی عنوان کرد: ستاد اجرایی همایش روزی با دانشگاه تهران فعالیت خود را آغاز کرده است که در این راستا امروز جلسه ای با ریاست دانشگاه پردیس تهران برگزار می شود همچنین معاونت فرهنگی نیز مسئولیت اجرایی را در شعبه های دانشگاه تهران برعهده دارند.

وی گفت: توضیحات جامع و اطلاعات دقیق در این همایش به دانشجویان ارائه می شود و حتی این اطلاعات دقیق در مورد رشته هایی که در دانشگاه نداریم در اختیارشان قرار می گیرد مثلا رشته هایی در رابطه با علوم پایه که در دانشگاه نیست نیز برای دانشجو توضیح داده می شود.

معاون دانشجویی فرهنگی پردیس فارابی دانشگاه تهران تاکید کرد: حتی امتیازاتی در دانشگاه تهران وجود دارد که در دانشگاههای دیگر نیست و امسال برای اولین بار دانشجویان در هر رشته ای بخواهند اطلاعات کسب کنند می توانند حتی ۱۸ تا ۲۴ واحد از رشته دیگری را بخوانند و گواهی نامه بگیرند.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران گرایش‌ها و رشته‌های مختلفی در حوزه فنی حرفه ای و علوم انسانی و علوم پایه دارد و زمینه‌ای ایجاد شده که هر فردی علاوه بر رشته تحصیلی خودش در رشته های دیگر نیز اطلاعاتی داشته باشد و در این فضا۱۸ تا ۲۴ واحد در رشته دیگر را بگذراند و گواهی رسمی نیز دریافت نماید.

منبع: ایسنا

201

کد خبر: 824949

وب گردی

وب گردی