22 هزار و500 زائر ایرانی به سرزمین وحی مشرف شدند

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: تا پایان روز چهارشنبه (18 مرداد) 22 هزار و 500 زائر ایرانی به سرزمین وحی مشرف شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، حمید محمدی درگفت وگو باخبرنگاران افزود: بیش از 75 درصد این زائران توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر و بقیه توسط هواپیمایی سعودی به مدینه منوره منتقل شدند.
پایگاه اطلاع رسانی حج امروز پنجشنبه گزارش داد که محمدی با اشاره به تاخیرهای پیش آمده در برخی پروازهای حج امسال، تصریح کرد: دست اندرکاران حج تلاش دارند تا برنامه انتقال زائران با نظم بیشتری دنبال شود.
رئیس سازمان حج وزیارت همچین ترافیک سنگین هوایی و ورود زوار کشورهای مختلف به فرودگاه مدینه را یادآور شد و گفت: این امرممکن است به معطلی برخی کاروان ها منجر شود که توصیه می گردد زائران صبور باشند تا مراحل قانونی و تشریفات گمرکی انجام و از فرودگاه خارج شوند.
وی اضافه کرد: در صورت لزوم و برای سرعت بخشیدن به بازگشت زائران به کشور می توانیم استفاده از شرکت هواپیمایی کمکی به ایران ایر را مد نظر قرار دهیم.
محمدی با این حال تاکید کرد: تاکنون مشکل حادی که در برنامه انتقال زائران به شهرهای مدینه و مکه اختلال ایجاد کند ، نداشته ایم و عملیات انتقال طبق برنامه ریزی انجام شده پیش رفته است.
وی با اشاره به اینکه مناسک حج امسال در فصل گرما انجام می شود، افزود: احتمال گرمازدگی برخی زائران از نگرانی های هیات پزشکی است و مرکز پزشکی حج و زیارت در این خصوص تدابیری پیش بینی کرده است.

701

کد خبر: 824966

وب گردی

وب گردی