عملکرد بورس در هفته ای که گذشت/ صنایع برتر مشخص شدند

بازار سرمایه در هفته ای که گذشت تا حدودی مثبت بوده و شاخص از 81 هزار و 265 واحد به 81 هزار و 579 واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، بازار سرمایه در هفته ای که گذشت تا حدودی مثبت بوده و شاخص از 81 هزار و 265 واحد به 81 هزار و 579 واحد رسید بنابراین می توان گفت بازار با رشد 300 واحدی همراه بود و حجم معاملات به 200 میلیارد تومان رسید.

لازم به ذکر است که شاخص قیمت( هم وزن) از 13 هزار و 498 واحد به 13 هزار و 408 واحد رسید، بنابراین آمار ارائه شده نشان دهنده روند منفی این شاخص بوده است.

قهرمانی، کارشناس بازار سرمایه دلیل رشد شاخص کل و نیز افت شاخص قیمت ( هم وزن) را اینگونه بیان کرد: این امر نشان دهنده افزایش قیمت سهام شرکت های بزرگ مانند فولاد مبارکه و شرکت ملی مس و پالایشگاهی ها بود که باعث صعودی شدن شاخص کل شدند.

به گفته او، رشد شاخص کل در بورس در هفته ای که گذشت به کمک سهام شرکت های بزرگ در بازار بوده است.

از جمله سهام شرکت هایی که بیشترین تاثیر مثبت را در صعودی شدن شاخص داشتند، سهام شرکت های حمل و نقل، ارتباطات، محصولات چوبی، صنایع فلزات اساسی بودند.

در مقابل سهام شرکت های بیمه، سیمان، انبوه سازی و کاشی و سرامیک مانع رشد بیشتر شاخص کل در بازار شدند.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وضعیت سهام خودرویی ها در روند بازار گفت: با توجه به خبری که از خودروسازی رنو در بازار اعلام شد تنها 1 روز روند بازار مثبت شد اما باقی روزها روند آن منفی بود و تاثیر مثبتی را بر بازار نداشتند، کل ارزش سهام خودرو حدود 32 میلیارد تومان در هفته ای که گذشت، کاهش داشت.

گفتنی است، شاخص فرابورس از 931 واحد به 924 واحد رسیده که در واقع روند این بازار نزدیک به 7 واحد منفی بوده است.

قهرمانی در پایان پیش بینی خود از وضعیت بازار در هفته آینذه را اینگونه بیان کرد: با توجه به وضع موجود در بازار جهانی و رشد فلزات اساسی روند بازار مثبت است و سهام پالاشگاهی و فلزات اساسی جزو سهام هایی هستند که باعث رشد بازار در هفته آینده خواهند شد.

401

کد خبر: 824990

وب گردی

وب گردی