دولت و مجلس برای ساخت 20 هزار تخت بیمارستانی آموزشی به وزارت بهداشت کمک کنند

وزیر بهداشت با اشاره به کمبود حداقل 20 هزار تخت بیمارستانی آموزشی گفت: انتظار داریم دولت و مجلس برای ساخت این تعداد تخت بیمارستانی آموزشی در کشور به وزارت بهداشت کمک کنند تا بتوانیم به تدریج کمبودهای نیروی انسانی متخصص در حوزه پزشکی را برطرف کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه بازدید از بیمارستان امام سجاد(ع) شهرستان رامسر، با بیان این مطلب، اظهار داشت: با وجود افزایش 30 درصدی ظرفیت تربیت نیروی متخصص در دانشگاه های علوم پزشکی کشور در دولت یازدهم اما به دلیل عدم وجود فضا و امکانات لازم ، امکان تربیت متخصصان جدید وجود ندارد.

وزیر بهداشت یادآور شد: در برخی از رشته های تخصصی سالانه 70 تا 80 نفر برای جمیعت 80 میلیون نفری ایران، فارغ التحصیل می شوند.

دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هدف وزارت بهداشت ارتقای کیفیت خدمات و توسعه آن در سراسر کشور است و از خدمات دانشگاه علوم پزشکی مازندران در توسعه زیرساخت های این استان و شهرستان رامسر قدردانی می کنم اما با توجه به پیش بینی ها، جمعیت شناور توریست در مازندران و رامسر در سالهای آینده افزایش می یابد و نیازهای دیگر این منطقه در حوزه سلامت باید برطرف شود.

701

کد خبر: 825012

وب گردی

وب گردی