تلاش دانشگاه آزاد اسلامی برای تحصیل رایگان دانشجویان مناطق محروم/ اختصاص ردیف بودجه برای دانشجویان ممتاز

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام اینکه این دانشگاه اهل شعار نیست از بورسیه دانشجویان نخبه، ممتاز و با استعداد از سال جاری خبر داد و گفت: به همین خاطر امتیازاتی چون تخفیف و کاهش شهریه برای مناطق محروم و حتی افرادی که از تمکن مالی خوبی برخوردار نیستند، قائل شده‌ایم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مجتبی علوی فاضل درباره سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای ترغیب و جذب دانشجویان گفت: «دکتر ولایتی به همراه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مسائلی مانند تخفیف شهریه را به واحدهای سراسر کشور از سوی امور اجرایی ابلاغ کرده‌اند. بنابراین دانشگاه با رویکرد حمایت از جذب نخبگان و همچنین دانشجویانی که در مناطق محروم تحصیل می‌کنند از تخفیف شهریه و تحصیل رایگان بهره‌مند خواهند شد.»

علوی‌فاضل در بخش دیگری از سخنان خود به هدف اصلی تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: «مقصود از راه‌اندازی دانشگاه آزاد؛ ارائه خدمات آموزشی و تحقق عینی عدالت آموزشی به فرزندان کشورمان بوده است. دانشگاه آزاد از امتیازاتی همچون تخفیف و کاهش شهریه برای مناطق محروم و حتی افرادی که از تمکن مالی خوبی برخوردار نیستند قائل است. بنابراین ما قصد برقراری شرایطی را داریم تا دانشجویان با استعداد و نخبه از ادامه تحصیل محروم نشوند.»

دانشگاه آزاد پشتوانه مالی دانشجویان برای تحصیل است

سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: «این سیاست‌ها در بخشنامه شهریه امسال هم ابلاغ شده است و علاقه‌مندان به تحصیل با آسودگی بیشتری می‌توانند تحصیلات عالی خودشان را در دانشگاه آزاد اسلامی ادامه دهند. از سوی دیگر در سال جاری دانشگاه آزاد دانشجویان ممتاز و نخبه را بورسیه می‌کند.»

او در این باره توضیح داد: «دانشگاه آزاد شرایطی را برای بورسیه دانشجویان ممتاز و نخبه در نظر گرفته است. یعنی ردیف بودجه خاصی را برای اعطای بورسیه به این قیبل دانشجویان لحاظ شده که به دستور دکتر ولایتی این بودجه به هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و ما با استفاده از این میزان مالی افراد نخبه را بورسیه می‌کنیم. بنابراین افراد با استعداد باید بدانند که دانشگاه آزاد اسلامی پشتوانه مالی آن‌ها برای ادامه تحصیل و بورسیه آن‌ها خواهد بود.»

علوی فاضل تاکید کرد دانشجویان ممتاز باید از این فرصتی که از سوی دانشگاه آزاد برای آن‌ها ترتیب داده شده است استفاده کنند و افراد با استعداد و نخبه باید بدانند که دانشگاه آزاد اسلامی اهل "شعار" نیست و قطعا آن‌ها مورد حمایت این دانشگاه قرار می‌گیرند. خوشبختانه دانشگاه آزاد برنامه محور است و برای همه سیاست‌های این نهاد علمی بودجه عملیاتی تعیین شده و مسئولان این دانشگاه ملزم به اجرای برنامه‌ها و سیاست‌ها هستند.

به گفته او، دانشگاه آزاد اسلامی همه خدمات آموزش عالی را در سراسر کشور در دسترس مردم قرار داده است و حتی اگر واحدی از این دانشگاه سودده نباشد تعطیل نخواهد شد و استمرار پیدا می‌کند.

علوی فاضل ادامه داد: «صندوق رفاه دانشگاه آزاد تسهیلات و بسته‌های ویژه‌ حمایتی برای دانشجویان از جمله وام و تقسیط شهریه دارد. بنابراین دانشجویان و متقاضیان نباید نگران شهریه و هزینه تحصیل در این دانشگاه باشند. دانشگاه آزاد تمام تلاش خود را برای جلوگیری از خروج سرمایه‌های انسانی و مادی انجام داده و می‌دهد. چراکه یکی از وظایف دانشگاه آزاد اسلامی صیانت از سرمایه‌های ملی و داخلی کشورمان است.»

منبع: آنا

201

کد خبر: 825020

وب گردی

وب گردی