دستگیری سه شکارچی غیرمجاز در شهرستان رودسر

رئیس حفاظت محیط زیست رودسر گفت: سه شکارچی غیرمجاز در شهرستان رودسر دستگیر شدند.

به گزارش ایسکانیوز، علی محمدپور اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر مستقر در پاسگاه محیط بانی اُرکُم منطقه اشکورات در یک عملیات تعقیب و کمین سه نفر از شکارچیان متخلف حرفه‌ای در منطقه شکار ممنوع اشکورات را دستگیر کردند.

وی افزود: از این شکارچیان لاشه یک کل بز وحشی کوهی به همراه دو قبضه سلاح ، یک اسلحه گلوله زن و یک اسلحه ساچمه زن با مقادیری فشنگ و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد توقیف گردید و متخلفان با تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شدند.

رئیس حفاظت محیط زیست رودسر با اشاره به اینکه کل بز وحشی کوهی یکی از گونه‌های منحصر به فرد مناطق کوهستانی شمال کشور بویژه در شهرستان رودسر است گفت: با توجه به اینکه این حیوان در رژیم غذایی حیوانات گوشت‌خوار منطقه بوده و زنجیره غذایی آنان را تکمیل می‌کند از این حیث دارای اهمیت خاصی است.

محمدپور افزود: شهرستان رودسر حدود 40 هزار هکتار منطقه شکار ممنوع و حدود 21 هزار هکتار منطقه حفاظت شده دارد و دو پاسگاه سر محیط‌بانی در این مناطق مستقر بوده و در سال آینده سومین پاسگاه سرمحیط‌بانی نیز رد این منطقه ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: مناطق حفاظت شده کوهستانی شهرستان رودسر زیستگاه گونه‌های متنوع جانوری شامل بزرگترین گربه‌سان ایرانی یا همان پلنگ ایرانی، بز و پازن یا کل بز وحشی کوهی، شوکا، مرال، خرس قهوه‌ای و دیگر حیوانات وحشی است.

رئیس حفاظت محیط زیست رودسر در گفت و گو با تسنیم گفت: در مناطق حفاظت شده شهرستان رودسر حدود 400 گونه گیاه مرتعی و دارویی نیز شناسایی شده ضمن اینکه گل زیبا و منحصر به فرد سوسن چلچراغ نیز در ارتفاعات ونستان رحیم آباد این شهرستان مشاهده شده است.

901

کد خبر: 825068

وب گردی

وب گردی