اتحادیه اروپا تحریم‌ها برضد کره شمالی را افزایش داد

شورای وزیران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه 9 تبعه کره شمالی و چهار نهاد این کشور را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تارنمای خبری پولیتیکو، اکنون در مجموع بیش از 120 شخصیت حقوقی و حقیقی کره شمالی هدف تحریم‌های اتحادیه اروپا هستند که به موجب آن، دارایی‌های آن‌ها در کشورهای عضو این اتحادیه مسدود و ورود آنها به این کشورها ممنوع شده است.
این اقدام شورای وزیران اروپا پیرو قطعنامه روز شنبه شورای امنیت سازمان ملل صورت گرفت که تحریم‌های جدیدی بر ضد کره شمالی وضع کرد.
بر اساس این قطعنامه، واردات زغال‌سنگ، فولاد، سرب و غذاهای دریایی از کره شمالی ممنوع اعلام شده است که درآمدهای پیونگ یانگ از محل صادرات را از رقمی بالغ بر سالانه سه میلیارد دلار به قریب به دو میلیارد دلار کاهش میدهد.
کره شمالی سالیان طولانی است که به علت برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود هدف تحریم‌های جامعه بین المللی قرار گرفته است.
نشریه واشنگتن پست روز سه شنبه گزارشی را در ارتباط با تهدید هسته‌ای کره شمالی منتشر کرد که نگرانی‌ها در این خصوص را افزایش داد.
این نشریه به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا مدعی شده که کره شمالی موفق به ساخت کلاهک‌های‌ هسته‌ای با قابلیت نصب شدن بر روی موشک های بالستیک است.
این خبر در صورت صحت، نقطه عطفی در برنامه های نظامی این کشور به شمار می‌رود. همزمانی انتشار این گزارش با نخستین آزمایش‌های موشکی قاره‌پیمای کره شمالی، زنگ خطر را برای آمریکا و متحدانش به صدا درآورده است.
پیونگ یانگ چندی پیش تهدید کرده بود که به جزیره گوام که توسط دولت آمریکا اداره می‌شود، حمله خواهد کرد. «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از سوی دیگر گفته است که کره شمالی در صورت ادامه اقدامات تهدیدآمیز خود، با «آتش و خشم» واشنگتن روبه رو خواهد شد.
افزایش فشارها بر کره شمالی در شرایطی است که هزاران تن از مردم این کشور روز چهارشنبه (دیروز ) در پیونگ یانگ دست به تظاهرات زدند و اقدامات آمریکا را تقبیح کردند.

منبع: ایرنا

۸۰۱

کد خبر: 825113

وب گردی

وب گردی