برگزاری جایزه‌ زیست ایران

نمایش دستاوردهای حاصل از فرآیند تجاری‌سازی فناوری و نوآوری یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری چهارمین نمایشگاه زیست‌فناوری است که قرار است در حاشیه آن جایزه زیست ایران نیز برگزاری شود

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی طی فراخوانی در خصوص چهارمین نمایشگاه زیست‌فناوری که 27 الی 29 شهریورماه سال جاری برگزاری می‌شود، اعلام کرده است؛ ستاد توسعه زیست‌فناوری به‌منظور فراهم آوردن محیط مناسب جهت آشنایی و تفاهم میان عرضه‌کنندگان فناوری و متقاضیان، تسهیل ایجاد ارتباط، تبادل‌نظر و همکاری میان بخش‌های علمی، صنعتی و تجاری مرتبط با زیست‌فناوری کشور، ایجاد روحیه رقابت سالم و توسعه‌گرا میان فعالان این حوزه، هدایت فعالیت‌ها به سوی اولویت‌های کشور و همچنین ترویج عمومی زیست‌فناوری از طریق آشنایی جامعه با محصولات و کاربردهای آن‌ها در زندگی روزمره، از سال 1389 اقدام به برگزاری "نمایشگاه زیست‌فناوری ایران" به‌صورت هر دو سال یک‌بار کرده‌ است.

در این نمایشگاه میزبان شرکتها و موسسات دانش‌بنیان و نوآور، انجمن‌های علمی، انجمن‌های صنفی و اتحادیه‌های تخصصی، دانشگاهها، پژوهشگاهها و مراکز پژوهشی و فناوری دولتی و غیردولتی مرتبط در حوزه‌های زیست فناوری کشاورزی، زیست فناوری پزشکی، ‌زیست فناوری دریا و زیست فناوری صنعتی و محیط زیست خواهیم بود.

بر اساس این گزارش، فراهم کردن محیط مناسب جهت آشنایی و تفاهم میان عرضه‌کنندگان فناوری و نهادهای استفاده‌کننده از فناوری، تسهیل ایجاد ارتباط، تبادل‌نظر و همکاری میان بخش‌های علمی، صنعتی و تجاری مرتبط با زیست‌فناوری کشور و ترویج و اطلاع‌رسانی تکنولوژی‌های حوزه زیست‌فناوری در جامعه و آشنایی عموم با توانمندی‌های کشور در این حوزه از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

جلب همکاری سرمایه‌گذاران و سایر ذی‌نفعان عرصه تجاری‌سازی، ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه و نخبگان این حوزه، تسهیل و بسترسازی فرآیند تجاری‌سازی دستاوردهای علمی و فناوری و محصولات دانش‌بنیان کشور، ایجاد امکان تعامل میان بنگاه‌های داخلی و خارجی در حوزه بیوتکنولوژی(B2B) از طریق تقویت بازاریابی و فروش محصولات در بلند مدت و شناسایی فعالان این حوزه و جمع‌آوری و بروز رسانی اطلاعات موجود از دیگر اهداف تعیین شده برای برگزاری این نمایشگاه است.

جایزه زیست ایران مهم‌ترین برنامه جنبی چهارمین جشنواره زیست‌فناوری

جایزه زیست ایران همراه با نمایشگاه زیست فناوری ایران توسط ستاد توسعه زیست فناوری و با مشارکت فعالان این حوزه در شهریور ماه ۱۳۹۶ در سطح ملی برگزار می‌شود.

همچنین تحقق دست‌یابی به ۳% بازار جهانی در سال ۱۴۰۴، ایجاد روحیه رقابت سالم در بین فعالان حوزه زیست فناوری، هدایت فعالیت‌ها به سمت اولویت‌های کشور و شناسایی، معرفی و تشویق فعالان زیست فناوری مهم ترین اهداف برگزاری جایزه زیست ایران است.

در این نمایشگاه شرایط ارتباط دو جانبه بین شرکت های فعال در حوزه زیست فناوری فراهم شده است تا شرکت های با نوع فعالیت ها و محصولات تولیدی یکدیگر آشنا شده و در صورت فراهم بودن شرایط، با یکدیگر همکاری کنند و زنجیره تجاری سازی شرکت ها نیز در این جلسات معرفی می شود.

گفتنی است در این نمایشگاه سرمایه گذاران را به سمت سرمایه گذاری در اولویت‌های زیست فناوری کشور ترغیب کرده و سرمایه گذارانی برای این کار پیدا کنیم که طرح های جدید و سرمایه‌پذیر در این حوزه را حمایت کنند. صندوق زیست فناوری نیز برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، بخشی از منابع مورد نیاز طرحها را تامین خواهد نمود.

بخش‌‌های پزشکی، دارویی، کشاورزی، تجهیزات، صنعت، محیط زیست، رایانش زیستی، پروبیوتیک‌ها و نمایش طرح های برتر پژوهشی، از جمله بخش های در نظر گرفته شده در این نمایشگاه است و کلیه متقاضیان می‌توانند با مراجعه با سامانهirbiotech.com از اختصاص 12 مترمربع غرفه رایگان برای حضور در نمایشگاه بهره‌مند شوند.

کد خبر: 825157

وب گردی

وب گردی