متیس: رویارویی با کره شمالی فاجعه‌بار خواهد بود

وزیر دفاع آمریکا رویارویی واشنگتن و پیونگ یانگ را فاجعه‌آمیز خواند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سی ان ان، جیمز متیس -- وزیر دفاع آمریکا -- درباره دفاع ترامپ از اظهارات خود درباره خشم و آتش علیه کره شمالی و تلفات انسانی در صورت بروز رویارویی هسته ای گفت چیزی که می توانم بگویم این است که ماموریت و مسئولیت من انجام ماموریت نظامی در صورت نیاز است. با این حال، در حال حاضر در کنار رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا و نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل تلاش های دیپلماتیک آمریکا را شاهد هستید که نتایج دیپلماتیک را به دست می آورند. فاجعه جنگ (در صورت بروز) کاملا شناخته شده است و لازم نیست کسی آن را بار دیگر بیش از یک فاجعه توصیف کند.

متیس گفت در حال حاضر ما دو مسیر را در پیش داریم و از هر دو مسیر حمایت می کنیم. یکی از مسیرها، تلاش‌های دیپماتیک است که متحدان زیادی را جذب کرده ایم که معمولا در همه موضوعات با آنها همراه نیستیم ولی چیزی که هفته گذشته شاهدش بودیم که با هدایت هیلی و تیم دیپلماتیک بسیار موثر آمریکا صورت گرفت، دیدگاهی اجتماعی است که بیان می کند این موضوع تهدیدی برای صلح و نظم جهانی است و باعث تحریم هایی جدی از سوی سازمان ملل است که بار دیگر تاکید می کنم که اتفاقی روی نداده است و نشان می دهد که مسیر دولت ترامپ به چه سمتی است، اولویت بندی ها به چه شکل است که چه مسیری را طی می کنیم.

وزیر دفاع آمریکا درباره میزان آمادگی آمریکا برای واکنش به هر گونه اقدام از سوی کره شمالی گفت البته می دانم که این سوالی جدی است ولی قرار نیست از پیش به دشمن اطلاع دهیم چه کاری قرار است صورت گیرد. از نظر میزان آمادگی هم باید بگویم آمادگی داریم.

کد خبر: 825165

وب گردی

وب گردی