دستگاهی برای تشخیص کم آبی در کودکان

محققان در انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ، برای کمک به تشخیص اینکه یک کودک ممکن است دچار کم آبی باشد، یک سیستم نسبتا ارزان و آسان را توسعه دادند که از امپدانس الکتریکی برای اندازه گیری تغییرات هیدراتاسیون استفاده می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، کم آبی بدن امری بسیار خطرناک بوده و در کشورهای در حال توسعه یکی از شایع ترین علل مرگ و میر در کودکان است.

گرمای تابستان عاملی است که اگر به آن توجه نشود می‌تواند برای کودکان بسیار خطرناک و کشنده باشد. به همین دلیل والدین و پرستاران کودکان باید نسبت به این موضوع آگاهی کافی داشته و از آن اطمینان حاصل کنند.

امپدانس الکتریکی مقدار مقاومتی است که تحت یک اختلاف پتانسیل در برابر جریان الکتریکی ظاهر می‌شود.

این محصول شامل دو دستگاه یکسان است که در دور بازو و پای کودک قرار گرفته و بر وضعیت هیدراتاسیون بدن نظارت می‌کند.

این دستگاه‌ها جریان الکتریسیته نامنظم را به پوست رسانده و مقاومتی که بدن به این جریان نشان می‌دهد را اندازه گیری می کند.

این سیستم که AMBICA (مدل دقیق برای تجزیه و تحلیل ترکیب بیولوژیکی)نام دارد، دارای ال‌ای‌دی‌های قرمز و سبز بر روی دستگاه هایی است که به بازو و پا متصل شده و بسته به اینکه میزان هیدراتاسیون چقدر باشد تغییر رنگ می‌دهد.

خواندن و درک شاخص‌های رنگی بسیار راحت بوده و تشخیص آن برای پرستاران کودکان به سادگی ممکن است.

نمونه اولیه این دستگاه‌ها قابل استفاده مجدد بوده و از آنجا که موادی که در ساخت آن به کار رفته رایج و به آسانی قابل دسترس است، هزینه یک سیستم AMBICA به حدود 100 دلار می رسد.

اگر این محصول به تولید انبوه برسد،مطمئنا قیمت آن به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 825191

وب گردی

وب گردی