اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان برای بنگاه‌های کوچک صنعتی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از اختصاص بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بیش از ۱۰ هزار بنگاه کوچک و متوسط صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از صدا و سیما، علی یزدانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران که به مناسبت ۲۱ مرداد با عنوان روز حمایت ملی از صنایع کوچک اقتصادی ایراد کرد از از اختصاص بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بیش از ۱۰ هزار بنگاه کوچک و متوسط صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در کشور خبر داد و گفت: این بودجه به منظور خروج از رکود، افزایش ظرفیت‌ها، توسعه زیرساخت‌های صنایع کوچک و رونق اشتغال و تولید تخصیص یافته است.

او افزود: البته ۱۰ هزار میلیارد تومان هم برای بنگاه‌های صنعتی در حال فعالیت تخصیص یافته است.

یزدانی همچنین به اختصاص بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بیش از ۲۸ هزار بنگاه کوچک و متوسط صنعتی در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بنگاه‌های خُرد حاوی واحدهای تولیدی و خدماتی صنفی با اشتغال زیر ۵۰ نفر و بنگاه‌های متوسط با ۱۰۰ نفر اشتغال در سراسر کشور در رونق تولید و ایجاد اشتغال مستمر حائز نقش موثری هستند لذا این بنگاه‌ها سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را عینیت بخشیده‌اند.

او با اشاره به اینکه در ۸۰ درصد شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور هیچ گونه افزایش بهایی را برای تولیدکنندگان ایجاد نکرده‌ایم افزود: تدابیر لازم نیز برای رونق تولید در این بنگاه‌های کوچک اقتصادی پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از رسانه ملی و همه دستگاه‌ها خواست به صنایع کوچک و کمک به چرخیدن چرخ تولید در این بخش از اقتصاد کشور نگاه ویژه کنند.

منبع: مهر

402

کد خبر: 825258

وب گردی

وب گردی