گمرک انتقال فعالیت‌های خود را به سامانه جامع انبارهای وزارت صمت پذیرفت

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه فعالان اقتصادی تنها از سامانه جامع انبارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت استفاده کنند، گفت: گمرک انتقال فعالیت‌های خود را در خصوص انبارش به سامانه جامع انبارهای وزارت صمت پذیرفت.

به گزارش قاسم خورشیدی در خصوص موازی ‌کاری‌های بخش انبارها از سوی گمرک گفت: در هفته گذشته جلسه‌ای با حضور مدیران ارشد گمرک کشور برگزار شد و نتیجه این شد که گمرک هیچ ادعایی نسبت به ثبت کالاها در سامانه ‌انبارهای گمرکی ندارد.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه گمرک انتقال فعالیت‌های خود را در خصوص انبارش و محل نگهداری کالاها به سامانه جامع انبارها وزارت صمت پذیرفت، اظهار داشت: قرار بر این شد که گمرک موضوع ثبت کالاها‌ در سامانه انبارهای خود را منتفی اعلام کند و تمام فعالان اقتصادی تنها از سامانه جامع انبارها وزارت صنعت، معدن و تجارت استفاده کنند.

او در ادامه گفت: حلقه واصل بین سامانه جامع انبارها وزارت صمت با سامانه جامع امور گمرکی، سامانه بارنامه بر خط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور است.

خورشیدی خاطر نشان کرد: اگر مبدا و مقصد باری که به نوعی انبار محسوب می‌شود در سامانه جامع انبارها ثبت نشود، امکان صدور بارنامه الکترونیکی برای آن بار فراهم نمی‌شود.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پایان تاکید کرد: حمل و نقل کالا بدون بارنامه در کشور و بدون ثبت در سامانه‌ جامع انبارها وزارت صنعت، معدن و تجارت قاچاق محسوب می‌شود.

منبع:فارس

402

کد خبر: 825284

وب گردی

وب گردی