منصوریان: به 3 امتیاز مقابل تراکتورسازی نیاز داشتیم/ قائدی در زمین راحت است

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: قائدی به زمین می رود که از فوتبال لذت ببرد. او هفته گذشته برای اولین بار به آزادی آمد اما راحت بازی کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز و به نقل از سایت رسمی باشگاه استقلال، علیرضا منصوریان پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل تراکتورسازی در هفته سوم لیگ برتر، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد:

به این سه امتیاز نیاز داشتیم
از نتیجه بازی راضی هستیم. به این سه امتیاز نیاز داشتیم. برخی از دقایق در نیمه دوم از تیم راضی نبودیم. بازیکنان برای کسب این سه امتیاز استرس داشتند و این موضوع باعث شد تا نظم تیمی به هم بریزد. در نیمه اول فوق العاده خوب بودیم و می توانستیم در 15 دقیقه اول به گل دست پیدا کنیم. 2 تا موضوع برای ما خوشایند بود. اولین موضوع ثبت کلین شیت بود و دومین موضوع نیز به کسب پیروزی باز می گردد.

نگران از دست دادن برد بودیم
در برخی از دقایق نگران بودیم که برد را از دست بدهیم و به همین دلیل در نیمه دوم ریتم ما تغییر کرد. در دقایق آخر اما خط هافبک ما و منتظری مالک بازی بودند. با حضور جباری ریتم تیمی بهتر شد و مالکانه بازی کردیم. علاقه داریم فوتبال تماشاگر پسندی را به نمایش بگذاریم. اگر بخواهیم جوانمردانه صحبت کنیم، در چند موقعیت فرصت گلزنی داشتیم و تیم مسلط زمین بودیم. من و گل محمدی در بد روزهایی به هم می خوریم. قبل از بازی نیز این موضوع را به او گفتم. به این کادرفنی احترام می گذارم و آنها را قبول دارم.

نتیجه مهم است
در 10 سال آینده کسی سبک بازی را به یاد نمی آورد و همه می گویند نتیجه بازی هفته گذشته ما چه بود. امیدوارم با بازگشت چند بازیکن در هفته آینده، بهتر شویم. همچنین جباری در حال آماده شدن است و طی چند هفته آینده، جباری 4 سال گذشته را خواهیم دید.

قائدی در زمین راحت است
قائدی به زمین می رود که از فوتبال لذت ببرد. هفته گذشته برای اولین بار به آزادی آمد اما راحت بازی کرد. او فوق العاده با استعداد است. با حضور او ریتم خط حمله قوی تر می شود. بدن او کوچک است اما انعطاف پذیر است. هواداران مانند کادرفنی و بازیکنان او را دوست دارند. قائدی یک نکته جالب در تیم است و هفته گذشته چند حرکت فراتر از فوتبال ما انجام داد. در یک صحنه نیز آقای حیدری می توانست مکث کند تا قائدی با دروازه بان تک به تک بشود اما نشد. باید او را حفظ کنیم تا اعتماد سکوها را جلب کند. تلاش می کنیم با پیشرفت بدنی از او در بازی های آینده از ابتدا استفاده کنیم.

قائدی اسیر کار تاکتیکی نیست
نمی توانیم قائدی را اسیر کار تاکتیکی کنیم. من اعتقاد دارم در خط جلو باید خلاقیت داشت و نمی شود خلاقیت را دستوری انجام داد. من به او نگفتم دو به یک را رد کن اما او را آزاد می گذارم تا با هنر خود موقعیت خلق کند. اگر بازیکنی مانند قائدی را در تاکتیک اسیر کنیم، افت می کند. قائدی در دفاع مانند دیگران است اما در خط حمله نشاط وجود دارد و قائدی این نشاط را بالا می برد.

هفته گذشته استثنائا در مورد داور حرف زدم
هفته گذشته داور دو پنالتی را نگرفت و از معدود دفعاتی بود که من مستقیم در مورد داور حرف زدم.

افتخاری گفت به فدراسیون فشار نیاوریم
در مورد قضایای دو هفته پیش، شما بهتر قوانین فیفا را می دانید. ما نمی توانیم قوانین را عوض کنیم. در مورد بحث سه محروم، من قانع نشدم. ما کاغذ رسمی داشتیم اما موضوع به شکل دیگری پیش رفت. اگر استقلال پافشاری می کرد، تبعات بدی برای فدراسیون به وجود می آمد اما آقای افتخاری گفت نباید فشار بیاوریم زیرا نمی خواستیم به فوتبال ملی لطمه بزنیم. ما سه امتیاز از دست دادیم اما این موضوع تنها به دلیل غیبت نبود و موضوع به دلیل مشکلات روحی بود. من به قوانین فیفا بهتر از مربی گری آگاه هستم و اگر آگاه نباشم هم با یک سرچ به آن دست پیدا می کنم.امیدوارم این مشکلات در هفته های پایانی برای ما دردسر ساز نشود و افسوس این سه امتیاز را نخوریم.

امیدوارم حسرت سه امتیاز هفته اول را نخوریم
من نمی دانستم تیم مهمان به داوری اعتراض کرده است یا نه. داوری بازی خوب بود و تنها در یک صحنه روی شجاعیان، کم شک وجود دارد. تا زمانی که یک انسان داور است، اشتباه وجود دارد. مگر اینکه در سال های آینده با آی تی قضاوت انجام شود. آقای حیدری محکم عمل کرد و با وجود کارتهایی که داد، خوب عمل کرد. اتفاقات دو هفته قبل در 15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم اثر خود را نشان داد و باز هم می گویم امیدوارم زمانیکه در کورس هستیم، این 3 امتیاز به ما آسیب نزند.

شاید با 3 دفاع بازی کنیم
ما به دنبال یک بستری هستیم که همزمان جباری و جباروف را داشته باشیم. مجید حسینی از منتظری یاد گرفته که فوتبال بازی می کند و فوتبال خوبی را نمایش می دهد. ما باید مدلی که در ابتدا گفتم را پیدا کنیم. بازی مالکانه اجازه نمی دهد که بازی فیزیکی شود و من می خواستم جباروف را بیرون نکشم اما سه امتیاز برای ما مهم بود و من ریسک نکردم. نمی شود گفت نورافکن زیر سایه چشمی رفته زیرا فصل گذشته ابراهیمی در کنار این بازیکن حضور داشت. با اضافه شدن مصدومان، شاید در آینده با 3 دفاع بازی کنیم.

604

کد خبر: 825389

وب گردی

وب گردی