قطار مسافری زاهدان به اصفهان در اوایل هفته دولت راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل راه آهن جنوب شرق با بیان این که قطار مسافری زاهدان به اصفهان در اوایل هفته دولت راه‌اندازی می‌شود، گفت: به دنبال آن هستیم که از بهترین قطارها و در بهترین زمان و ساعت ممکن قطار مسافری زاهدان - اصفهان را راه‌اندازی کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، مجید ارجونی در دومین نشست هم اندیشی با مدیران آژانس‌های فروش بلیت گفت: یکی از مشکلات ما عدم وجود شرکت‌های حمل و نقل ریلی در استان است.

وی تصریح کرد: در صورت وجود چنین ظرفیتی در استان در جهت راه اندازی بهترین و با کیفیت‌ترین سالن‌های مسافری برای شهروندان و مسافرین سفر با قطار مهیا بود.

ارجونی بیان کرد: اگر سرمایه داران تمایل به سرمایه گذاری در این زمینه داشته باشد، از تسهیلات ویژه راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این خصوص بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: تاسیس شرکت‌های حمل و نقل ریلی قطعا به نفع تجار و بازرگانان و هم استانی‌ها و مسافرین قطار در استان سیستان و بلوچستان خواهد شد.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق تاکید کرد: مدیران آژانس‌ها در بحث اطلاع رسانی مقوله راه اندازی قطار زاهدان به اصفهان و همچنین زاهدان به کرمان با جدیت ورود کنند.

وی اضافه کرد: واگن خودروبر در گذشته به صورت یک روز در میان در مسیر قرار داشت، اما با عنایت به افزایش تقاضا به صورت همه روزه در مسیر قرار گرفت.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق خطاب به مدیران آژانس های فروش بلیت تصریح کرد: با توجه به ضریب اشغال قطار زاهدان به تهران اگر تقاضای بالاتر از این ظرفیت است، اعلام کنید تا جهت افزایش تعداد سالن‌ها برنامه ریزی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به لطف خدا و زحمات همکاران ما در راه آهن جنوب شرق تاخیر از مبدا کلیه قطارها از ایستگاه زاهدان صفر است.

ارجونی اظهار کرد: محوطه سازی، توسعه ایستگاه زاهدان و راه اندازی موزه راه آهن جنوب شرق جهت رفاه حال مسافرین و شناساندن بخشی از تاریخ راه آهن و استان انجام شده است.

وی افزود: واگن حمل توشه به صورت یک روز در میان در مسیر قرار گرفته و در صورت افزایش تقاضا به صورت همه روزه در مسیر قرار می‌گیرد.

ارجونی گفت: حمل توشه توسط ناوگان حمل و نقل ریلی نسبت به سایر مبادی حمل کالا بسیار ارزان است.

901

کد خبر: 825411

وب گردی

وب گردی