ترامپ: در صورت ضرورت گزینه نظامی علیه ونزوئلا مطرح است

رییس جمهور آمریکا در جدیدترین مداخله خود در امور ونزوئلا، کاراکاس را به حمله نظامی تهدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ – رییس جمهور آمریکا – در جدیدترین اظهار نظر خود درباره بحران سیاسی در ونزوئلا، این کشور را به حمله نظامی تهدید کرد. کاراکاس این سخنان ترامپ را جنون‌آمیز خواند.

بر این اساس، ترامپ در پاسخ به خبرنگاران درباره شرایط ونزوئلا گفت: مردم این کشور رنج می‌کشند و می‌میرند. ما گزینه‌های زیادی علیه ونزوئلا داریم. در صورت ضرورت اقدام نظامی یکی از این گزینه‌هاست.

این اظهار نظر باعث شگفتی مقامات کاراکاس شده است. ولادیمیر پادرینو – وزیر دفاع ونزوئلا – این تهدید را اقدامی جنون‌آمیز خواند.

کاخ سفید اعلام کرد نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا دیروز (جمعه) خواستار مکالمه تلفنی با ترامپ شد. با این وجود، این درخواست رد شده است. در بیانیه کاخ سفید آمده است رییس جمهور آمریکا خوشحال می‌شود که با همتای ونزوئلایی خود گفتگو کند؛ اما زمانی که دموکراسی دوباره در این کشور حاکم شود.

مدت‌هاست که مقامات کاراکاس از برنامه آمریکا برای حمله به این کشور خبر می‌دهند. یک ژنرال سابق ارتش ونزوئلا از استقرار موشک‌های ضد هوایی در سواحل این کشور از ابتدای سال جاری برای مقابله با حملات احتمالی خبر داده بود.

کد خبر: 825413

وب گردی

وب گردی