بهره برداری از عملیات برقی کردن قطار تهران- مشهد تا پایان دولت دوازدهم

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق(۱) از امضا ساخت راه‌آهن برقی تهران-مشهد به روش بی‌اوتی یا خرید تضمینی خبر داد و همچنین بیان داشت که ۹۰ درصد از مسیر ریلی حوزه استحفاظی این اداره کل به طول ۵۴۰ کیلومتر، بتنی و نوسازی شده و تنها ۱۰ درصد نیاز به  نوسازی و بهسازی دارد. 

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی راه‌آهن شمال شرق ۱ فرشاد زادخور با اعلام این خبر افزود: تعویض سوزن‌های چوبی با بتونی در محور شهرستان گرمسار- شاهرود انجام‌شده و تعویض سوزن‌های چوبی با بتنی در محور شاهرود تا ایستگاه نقاب نیز برای افزایش سرعت قطارها در دستور کار قرارگرفته است.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق(۱) با اشاره به عمر مفید قطارهای محور تهران- مشهد عبوری از استان سمنان،خاطرنشان کرد: قطارهای با عمر بیش از ۳۰ سال، از مسیر راه‌آهن تهران- مشهد حذف‌شده است.

زاد خور به آغاز عملیات برقی کردن قطار تهران- مشهد به روش سرمایه‌گذاری بی. او. تی یا خرید تضمینی اشاره کرد و گفت: این طرح ملی طی مدت‌زمان چهار سال تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری خواهد رسید.

او بیان داشت:با اجرا و تکمیل طرح برقی شدن قطار تهران- مشهد،زمان سیر حرکت قطارها در مسیر تهران- مشهد برعکس به حدود نصف زمان کنونی کاهش خواهد یافت زیرا سرعت قطارها به بیش از ۲۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

او با اشاره به اینکه قطار سمنان- مشهد به دلیل بازدهی و کیفیت پایین از این مسیر ریلی باهدف رضایتمندی مسافران حذف شد، خاطرنشان کرد: انتقال مسافران مسیر سمنان به مشهد بین قطارهای اتوبوسی،درجه‌یک و ۲ نوع قطار با کوپه‌های چهار تخته تقسیم‌شده که از آن زمان، تردد مسافران استان سمنان ۱۵۰ درصد افزایش یافت.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق(۱) گفت: علاوه بر فعالیت‌های روزمره کار آموزش ضمن خدمت برای کارکنان باهدف به‌روزرسانی اطلاعات، کاهش خطاهای انسانی و کاهش حوادث ریلی در خطوط راه‌آهن سمنان به‌طور منظم در حال اجرا است.

اضافه می‌شود؛۵۴۰ کیلومتر از خط اصلی مسیر ۹۲۶ کیلومتری تهران – مشهد زیرپوشش اداره کل راه‌آهن شمال شرق(۱) در استان سمنان قرار دارد و ازآنجاکه این مسیر دوخطه است درمجموع۱۰۸۰ کیلومتر خط زیر نظر این اداره کل در دست نگه‌داری بوده و فعال است ضمناً روزانه ۸۵ رام قطار در این خطوط تردد می‌کند. اداره کل راه‌آهن شمال شرق(۱) دارای یک هزار و ۳۵۷ نیروی انسانی است که یک هزار و ۲۰۱ نفر آنان عملیاتی و بقیه اداری هستند.

401

کد خبر: 825450

وب گردی

وب گردی