معرفی برگزیدگان جشنواره تئاتر سوره/تقدیم شعری به روح شهید حججی

بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره با معرفی برگزیدگان بخش های تئاتر خیابانی و صحنه ای به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسکانیوز از بیست و پنجمین جشنواره تئاتر سوره، مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره جمعه شب گذشته بیستم مرداد ماه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم کوروش زارعی متنی از محمد مهدی بهدادوند، نویسنده و پژوهشگر ادبیات کلاسیک قرائت و این متن را به محسن حججی از سربازان مدافع حرم جمهوری اسلامی ایران که در سوریه از سوی داعش اسیر شد و به شهادت رسید تقدیم کرد.

در ادامه مراسم از سه مدیر استانی حوزه هنری، عباس سروری مدیر حوزه هنری استان کرمانشاه، مهدی احمدی فر رئیس حوزه هنری استان اصفهان و وحید نمازی رئیس حوزه هنری استان خرسان، تقدیر شد. همچین در این مراسم محمد معتضدی، یکی از خنداننده شوهای برنامه خندوانه به اجرای استند آپ کمدی پرداخت.

در ادامه مراسم از تاجبخش فنائیان دیگر هنرمند کشورمان در مراسم اختتامیه جشنواره سوره تقدیر شد. این هنرمند از سال 1364 از اساتید دانشکده هنرهای نمایشی بوده است. همچنین در ادامه از برگزیدگان این جشنواره در دو بخش صحنه ای و خیابانی تقدیر شد.

بر اساس این گزارش، اسامی هنرمندان برگزیده در بخش صحنه ای به شرح ذیل است:

دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین طراحی گریم به رضا فلاحیان برای نمایش تراژدی پارک اتابک از آذربایجان شرقی، دیپلم افتخار بهترین طراحی مواد تبلیغی و جایزه نقدی به الهه نعمتی برای نمایش تراژدی پارک اتابک از آذربایجان شرقی، لوح تقدیر و جایزه نقدی طراحی لباس نیز به سهیلا عسکری برای نمایش قصه ظهر جمعه از یزد، دیپلم افتخار بهترین طراحی لباس و جایزه نقدی به رضا فلاحیان برای نمایش تراژدی پارک اتابک از آذربایجان شرقی.

لوح تقدیر طراحی صحنه و جایزه نقدی به طور مجزا به حسام افروز برای نمایش قصه ظهر جمعه از یزد و علی فتوحی برای نمایش تراژدی پارک اتابک از آذربایجان شرقی.

دیپلم افتخار بهترین طراحی صحنه و جایزه نقدی به مرتضی نجفی برای نمایش از پشت روزنه ها از قزوین.

لوح تقدیر موسیقی و جایزه نقدی به ایلیا صادقیان برای نمایش من آنجا نیستم از تهران، لوح تقدیر رتبه سوم موسیقی و جایزه نقدی به علیرضا محرابی برای نمایش از پشت روزنه ها از قزوین ،لوح تقدیر رتبه دوم موسیقی و جایزه نقدی به عیسی پوراسماعیل قره خانلو برای نمایش تراژدی پارک اتابک از آذربایجان شرقی، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین موسیقی و جایزه نقدی به علی سینا رضانیا برای نمایش مثل پروانه از تهران.

لوح تقدیر بازیگری نوجوان و جایزه نقدی به طور مجزا به نیروانا هزار جریبی برای نمایش سرخ او از مازندران، آرمان آزادگر برای نمایش تراژدی پارک اتابک از آذربایجان شرقی، مارال سینه سپهر و ملیکا البرزی برای نمایش دشمن خدا از گلستان.
هیات داوران با اهدای لوح سپاس و جایزه نقدی حضور ارزشمند و تاثیرگذار کرامت رودساز را به عنوان بازیگر در این دوره از جشنواره ارج نهاد.

لوح تقدیر بازیگری مرد و جایزه نقدی به طور مجزا به رسول هنرمند برای نمایش "بی در زمان" از اصفهان و سعید صادقی برای نمایش اتاق 1216 از خراسان رضوی.

لوح تقدیر رتبه سوم بازیگری مرد و جایزه نقدی به طور مجزا به حسن ذاکری و جعفر قاسمی برای نمایش چادری برای نجیمه از هرمزگان،لوح تقدیر رتبه دوم بازیگری مرد و جایزه نقدی به ابراهیم عباسعلی زاده برای نمایش تراژدی پارک اتابک از آذربایجان شرقی،تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین بازیگری مرد و جایزه نقدی به محمد رسائلی برای نمایش "بینایی از"

گیلان.

در بخش بازیگری زن، لوح تقدیر بازیگری زن و جایزه نقدی به طور مجزا به سارا یزدانی برای نمایش سرخ او از مازندران و نسیم کاظمی برای نمایش قصه ظهر جمعه از یزد

لوح تقدیر رتبه سوم بازیگری زن و یک جایزه نقدی به پناه باقریان برای نمایش نذار این خواب تعبیر بشه از تهران،لوح تقدیر رتبه دوم بازیگری زن و جایزه نقدی به آزاده کرم‌بخش برای نمایش از پشت روزنه ها از قزوین، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین بازیگری زن و جایزه نقدی به زینب مشعلدار برای نمایش اتاق 1216 از خراسان رضوی

همچنین هیات داوران با اهدای لوح سپاس و جایزه نقدی حضور ارزشمند و تاثیرگذار هادی حوری را به عنوان نمایشنامه نویس در این دوره از جشنواره ارج نهاد.

لوح تقدیر رتبه سوم نمایشنامه نویسی و جایزه نقدی به طور مجزا به سید مرتضی هاشم پور برای نمایش تراژدی پارک اتابک از آذربایجان شرقی و حمیده وحیدی برای نمایش از پشت روزنه ها از قزوین،لوح تقدیر رتبه دوم نمایشنامه نویسی و جایزه نقدی به مجید کاظم زاده مژدهی برای نمایش بینایی از گیلان

تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین نمایشنامه نویسی و جایزه نقدی به کیوان صباغ برای نمایش اتاق 1216 از خراسان رضوی، لوح تقدیر رتبه سوم کارگردانی و جایزه نقدی به عمادالدین رجبلو برای نمایش دشمن خدا از گلستان، لوح تقدیر رتبه دوم کارگردانی و جایزه نقدی به حسن سبحانی مینابی برای نمایش چادری برای نجیمه از هرمزگان، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی و جایزه نقدی به حسام افروز برای نمایش قصه ظهر جمعه از یزد

همچنین اسامی هنرمندان برگزیدگان در بخش خیابانی این طور اعلام شد:

لوح تقدیر کارگردانی و جایزه نقدی به آرزو علیپور برای نمایش هفت پله تا آواز خورشید از گیلان، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار کارگردانی و جایزه نقدی به پژمان شاهوردی برای نمایش سیاه وُردارو از لرستان، بخش خیابانی، لوح تقدیر طراحی فضا و صحنه و جایزه نقدی به مالک آبسالان.

برای نمایش مثبت در منفی از تهران، دیپلم افتخار بهترین طراحی فضا و جایزه نقدی به صورت مشترک به مجتبی خلیلی و امیر امینی برای نمایش هفت پله تا آواز خورشید از گیلان، لوح تقدیر طراحی لباس و جایزه نقدی به احمد جعفری برای نمایش مثبت در منفی از تهران، دیپلم افتخار بهترین موسیقی و جایزه نقدی به ارسلان مهدوی برای نمایش شور سما از مازندران، لوح تقدیر بازیگری مرد و جایزه نقدی به مختار محمدی برای نمایش ردپایی در آسمان از کردستان،

تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بازیگری مرد و یک جایزه نقدی به مصطفی کولیوندی برای نمایش صد در صد خارجی از ایلام لوح تقدیر بازیگری زن و جایزه نقدی به طور مجزا به خانم‌ها مارال ایزدبخش برای نمایش مثبت در منفی از تهران و دلارام ترکی برای نمایش حکایت خنده دار خنده ای که نبود از اصفهان، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بازیگری زن و جایزه نقدی به مهتاب زند برای نمایش سیاه وٌردارو از لرستان، لوح تقدیر طرح و ایده و جایزه نقدی به آرش منصوری برای نمایش گمشدگان از کرمانشاه ، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار طرح و ایده و یک و جایزه نقدی به سعید خیراللهی برای نمایش صد در صد خارجی از ایلام، همچنبن لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مجزا به نمایش‌های مجلس نامه امیرکبیر از مرکزی و شور سما از مازندران

این مراسم با حضور محسن مومنی، رئیس حوزه هنری، فاضل نظری، معاون هنری حوزه هنری، کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، حامد رهنما، مدیر عامل موسسه سپهر سوره حوزه هنری و هیات داوران متشکل از اردلان شجاع کاوه، محمود عزیزی، رحمت امینی،ایوب آقاخانی،مرتضی سرهنگی،سید حسین فدایی حسین، امیر دژاکام، محمود فرهنگ و همچنین جمعی از هنرمندان عرصه تئاتر در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

502

کد خبر: 825456

وب گردی

وب گردی