مجری برنامه مشاعره : چراغ امید در دانشگاه آزاد با ورود دکتر ولایتی روشن شده است

دکتر آذرمجری برنامه مشاعره گفت: در سایه نگاه پرنفوذ رهبری برای عِلمی شدن دانشگاه، چراغ امید در دانشگاه آزاد اسلامی با آمدن دکتر ولایتی روشن شده است.

دکتر اسماعیل آذر در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره تغییرات مدیریتی که به تازگی در دانشگاه آزاد اتفاق افتاده است، اظهار داشت: به دلیل شناختی که از بار علمی دکتر ولایتی دارم معتقدم او از نظر دانش و اطلاعات یک تحفه است و در برابر اطلاعات و آثار وی، خودم را ناچیز می بینم.

این استاد زبان و ادبیات فارسی با بیان اینکه دکتر ولایتی فردی آشنا و رنج کشیده در حوزه علم است، گفت: وقتی وی به ریاست هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد به ارتقای علمی دانشگاه آزاد اسلامی امیدوار شدم.

وی با بیان اینکه وظیفه دانشگاه، تقویت بنیه علمی کشور است، افزود: دانشگاه را دو عنصر استاد، منابع و اندکی تجهیزات دانشگاهی می سازد، در حالی که وسعت و تعداد دانشجویان در این مقوله اهمیت چندانی ندارد و اگر این گونه باشد از درجه علمی دانشگاه کاسته می شود.

آذر همچنین درباره انتخاب دکتر فرهاد رهبر به ریاست دانشگاه آزاد، گفت: دکتر فرهاد رهبر مدت 6 سال در دانشگاه تهران به اندازه کافی تجربه کسب کرده و این مسئله یکی از نقاط درخشان کارنامه کاری وی به حساب می آید.

این مجری و کارشناس برنامه تلویزیونی مشاعره با تاکید بر اینکه دکتر رهبر به گروه های علمی ارزش زیادی قائل است، افزود: وی در این مقطع خاص انتخاب درستی برای دانشگاه آزاد اسلامی به حساب می آید و قطعا در ارتقا و رشد سریع دانشگاه موثر خواهد بود.

وی در تشریح اهمیت کرسی استادی، گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی حفظ کرسی استادی تا این لحظه رعایت نشده و دانشجویان نیز به دلیل اینکه مطالعه چندانی ندارند، محکوم به شنیدن هستند در حالی که باید این نقطع ضعف اصلاح شود.

مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: هنوز به سمت تخصص گرایی دروس، در دانشگاه آزاد اسلامی نرفته ایم، در صورتی که با حفظ کرسی استادی یک مدرس باید درسی را تدرس کند که در آن درس تخصص کامل را دارد.

نویسنده کتاب «تأثیر حافظ بر ادبیات غرب»، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در مجموع خوب درخشیده است و این درخشش در حوزه علم می تواند ده ها برابر بیشتر شود.

آذر در ادامه در تعریف واژه دانشگاه، گفت: اگر در قالب یک واژه بخواهم دانشگاه را تعریف کنم باید از واژه علم به همراه مدیریت شایسته برای ارتقای علمی استفاده کنم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه بسیار قدرتمندی است، گفت: این دانشگاه با توجه به تعداد دانشجویانش محور قدرت علمی کشور قرار گرفته و طبعا مدیر با قدرت، کمیت این دانشگاه را قوام می دهد.

مجری برنامه مشاعره اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مایه های افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است به طوری که در هر سازمانی تعداد زیادی از کارمندان و مدیرانش، فارغ التحصیل این دانشگاه هستند.

این استاد زبان و ادبیات فارسی با بیان اینکه حضور شعبه های دانشگاه های آزاد اسلامی در دیگر کشورها تاثیر مثبتی در ارتقاء و رشد علمی کشور دارد، گفت: هر اقدامی در خارج از کشور در تقویت زبان فارسی انجام شود، خوب است زیرا کشور ما به فرهنگ، حکمت و معنویت در دنیا شناخته می شود و بزرگ‌ترین سلاح کشور ما معرفت آن است.

آذر افزود: بیشترین خدمت ما این است که گروه های علمی زبان فارسی را افزایش دهیم و در جهت اعزام استادان خبره به کشورهایی که خواستار آموزش زبان فارسی هستند، همت کنیم که البته چندان در این زمینه موفق نبوده ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون در واحدهای خارجی زبان فارسی کار منسجمی انجام نشده، بیان کرد: در کشورهای خارجی واحدهای دانشگاه آزاد، زبان فارسی را به نقطه ای نرسانده اند که مدیر بعدی این مسیر را ادامه دهد و به عنوان یک ماموریت و کاری اداری تاکنون به این مقوله نگریسته شده است.

مجری برنامه مشاعره با اظهار امیدواری از مدیریت دکتر ولایتی در دانشگاه آزاد، خاطرنشان کرد: امید است با مدیریت وی، سهمیه ای برای استادان کارآزموده اختصاص داده شود تا این استادان دانش خود را با برنامه های کامل علمی هماهنگ کنند و به گروه های زبان فارسی در دانشگاه های معتبر دنیا استادان خبره مان را اعزام کنیم.

آذر گفت: استادان دانشگاه که به خارج اعزام می شوند مانند سفیرانی از کشور ما در خارج از کشور می توانند بدرخشند زیرا بسیاری از کشورها علاقمند به یادگیری زبان فارسی هستند.

این استاد دانشگاه افزود: باید طرحی را در سایه دانش تعریف کنیم که برای زبان فارسی در خارج از کشور اتفاق بیفتد.

502

کد خبر: 825478

وب گردی

وب گردی