اثرگذاری بازار سرمایه در ارتقای ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، بهره‌گیری از صندوق‌های جسورانه در جهت تجاری‌سازی شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان را از مهمترین اهداف این صندوق‌ها به منظور رشد شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: افزایش ظرفیت اقتصاد دانش‌بنیان از محورهای اصلی در برنامه ششم توسعه است و بازار سرمایه در این زمینه بسیار اثرگذار بوده و هست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فرابورس ایران، محمدرضا پورابراهیمی در خصوص نقش صندوق‌های جسورانه در توسعه و رشد شرکت‌های دانش بنیان گفت: در زمینه فعالیت شرکت های دانش بنیان اقدامات خوبی در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بازار سرمایه انجام شده و تمام این موارد مقدمه ای برای انجام کارهای بزرگتر در اقتصاد کشور است.

به گفته وی امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا فعالیت شرکت های دانش بنیان در حال توسعه و گسترش است و خوشبختانه این روند در سالهای اخیر در ایران نیز آغاز شده است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه بخشی از ظرفیت اقتصادی کشور در حوزه دانش بنیان نمایان شده و این حرکت نشان از جهش و خیزقابل توجه در حوزه علم و دانش در کشور دارد تصریح کرد: اگر کشوری ظرفیت و پتانسیل علمی لازم را نداشته باشد نمی تواند در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشد.

او تصریح کرد: ارتقای حداکثری ظرفیت شرکت های دانش بنیان یکی از مقوله های پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه است و تداوم فعالیت این شرکت ها علاوه بر دانش نیازمند سرمایه گذاری و تجاری سازی و حمایت است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به فعالیت صندوق های جسورانه در جهت تجاری سازی فعالیت این قبیل شرکتها گفت: افزایش ظرفیت اقتصاد دانش بنیان از محورهای اصلی در برنامه ششم توسعه است و بازار سرمایه در این زمینه بسیار اثرگذار بوده و هست.

او با بیان اینکه مجلس و کمیسیون اقتصادی، تمام قد برای ارتقا و توانمندی شرکت های دانش بنیان در حوزه بازار سرمایه عمل خواهند کرد، خاطرنشان کرد: با توجه به نوپا بودن فعالیت این قبیل شرکت ها در اقتصاد قطعا سود آوری و تقویت فعالیت آنها امری زمان بر بوده و نمی توان انتظار داشت فعالیت این شرکت ها ظرف 6 ماه تا یکسال با اتفاقات بزرگ روبرو شود اما قطعا آینده مطلوبی در انتظار آنها خواهد بود.

گفتنی است سرمایه‌گذاری جسورانه (Venture Capital) یک مدل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی کسب و کارهای نوپا و شرکت‌های کوچک با ظرفیت رشد بلندمدت است؛ و در همین راستا تامین سرمایه آرمان با هدف جذب منابع مالی و به منظور سرمایه گذاری در طرح های مخاطره پذیر در هفته دوم شهریور اقدام به پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری جسورانه توسعه فناوری آرمانی با هدف جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نو پا با فناوری بالا ودارای ظرفیت رشد سریع خواهد کرد و هدف آن کسب بیشترین بازده اقتصادی دربرابر پذیرش ریسک بالا است.

401

کد خبر: 825487

وب گردی

وب گردی