آخرین اخبار سیل استان گلستان/عمده خسارت به بخش کشاورزی وارد شده است

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان آخرین جزئیات سیلاب این استان را شرح داد.

صادق‌علی مقدم مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان درباره سیل روز گذشته این استان در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با بیان اینکه اقدامات اولیه برای کمک رسانی به بخش های مسکونی شهری و روستایی آسیب دیده صورت گرفته است گفت: مناطقی که دچار آبگرفتگی شده اند نیروهای امدادرسانی برای خروج آب از منازلشان اقدام کرده اند.

وی افزود: افرادی که منازلشان آسیب دیده است اعتباراتی در اختیارشان قرار می گیرد تا بتوانند ان شاء الله تعمیرات را در انجام دهند.

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان در ادامه افزود: بخش های عمده ای از راه های روستایی باز شده و همچنین برق به صورت عمده وصل و در برخی از روستاها هم تلاش برای اتصال برق ادامه دارد.

مقدم افزود: خسارات در شهرستان های کلاله، مینودشت، آزادشهر، رامیان، علی آباد و بخشی از گنبد وارد شده است.

وی با بیان این که از روز سه شنبه سازمان هواشناسی درباره وضعیت آب و هوا استان اخطاریه ابلاغ کرده بود، تصریح کرد: سازمان هواشناسی به طور گسترده از طریق رسانه ها این موضوع را اطلاع رسانی کرده منتها موضوع اصلی این است که برخی مخاطبین به هر دلیلی به این اطلاعات دسترسی ندارند و یا این که توجه نمی کنند، در حالی که بخش عمده ای از مردم اطلاعات را دریافت کرده اند.

مقدم ادامه داد: متاسفانه طیف محدودی این موضوعات را جزو فرآیند جداناپذیر زندگی می دانند و جدی نمی گیرند.

همچنین وی گفت: از خسارات این سیل می توان خسارت بخش کشاورزی را نام برد.

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان درباره فرآیند آبرسانی به مناطق سیل زده، گفت: سیلاب به صورت مقطعی شکل گرفته که سازمان آب و فاضلاب به آن رسیدگی کرده است.

وی ادامه داد: برخی مناطق به صورت مقطعی دچار قطعی آب یا برق بوده اند که خوشبختانه زیاد گسترده نبوده و بخش عمده مشکلات مرتفع شده است و در بخش هایی هم با استفاده از تانکر آبرسانی استفاده شده است.

مقدم از ورود نیروهای سپاه و ارتش برای کمک به نیروهای امدادی در جهت یافتن دو مفقود سیل دیروز وارد منطقه سیل زده دهنه زرین گل شدند خبر داد.

901

کد خبر: 825494

وب گردی

وب گردی