آغاز عملیات نظامی در سرپل

مقام‌های امنیتی در ولایت سرپل افغانستان می‌گویند که نیروهای امنیتی در بخش‌هایی از این ولایت سرپل عملیات‌هایشان را آغاز کرده‌اند اما تاکنون وارد منطقه میرزااولنگ نشده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، احمد جاوید سلیم؛ مسئول مطبوعاتی عملیات بازپس‌گیری منطقه میرزاولنگ می‌گوید که نیروهای امنیتی و دفاعی با همکاری نیروهای حمایت قاطع و نیروهای هوایی افغان چندین قرارگاه دشمن را در ولایت سرپل از بین برده‌ اند و بخش‌هایی از میرزاولنگ را بازپس گرفته اند اما تاکنون وارد این منطقه نشده اند.

وی تاکید کرد که منطقه میرزاولنگ از وجود غیرنظامیان به کلی تخلیه شده و تا زمانی‌که این منطقه به طور کامل از وجود دشمن پاک سازی نشود، ساکنان این منطقه تحت مراقبت جدی نیروهای امنیتی و دفاعی و حکومت محلی قرار دارند.

سلیم می‌گوید که منطقه میرزاولنگ در اولویت‌ بزرگان و والی سرپل نبوده بلکه اولویت آنان در این عملیات ضربه زدن به دشمن و از بین بردن افراد کلیدی و شبکه‌های فعال دشمن در ولایت سرپل بوده و تمامی نقاط حساس سرپل در تمرکز جدی این نیروها قرار دارند.
سلیم گفت:" این عملیات تنها متمرکز بر منطقه میرزاولنگ نیست و این عملیات مربوط به تمام نقاط حساس سرپل و حتی منطقه شمال است و ما همزمان عملیات‌هایی را برای "ولایت‌های همجوار ولایت سرپل" که در تهدیدات مستقیم دشمن است را آغاز کرده ایم".

به گفته وی؛ نیروهای امنیتی و دفاعی می‌خواهند در این عملیات تروریست ها را به شدت سرکوب و نابود کنند که پس از خاتمه عملیات، دوباره آنان توان سازماندهی حملات گروهی را نداشته باشند که فاجعه ای همانند میرزااولنگ را دوباره خلق کنند.

به گفته‌ای آقای سلیم در چهل ساعت گذشته نیروهای امنیتی و دفاعی چندین پناهگاه و مخفیگاه دشمن در ولایت سرپل را نابود کردند.

سلیم تاکید می‌کند که بیش از ۳۰ تروریست طالبان به علاوه یک فرمانده مشهور آنان به نام ملا یعقوب در منطقه‌ لغمانی ولایت سرپل؛ در اثر ضربات هوایی و عملیات خاص نیروهای امنیتی کشته شده اند.

سلیم می‌گوید که طی هفتاد و دو ساعت حضور نیروهای دفاعی و امنیتی؛ هیچ تحرکی را از سوی دشمن مشاهده نکرده در حالی‌که نیروهای امنیتی و دفاعی در اراضی آنان عملیات پاکسازی را راه اندازی کردند.

نیروهای دفاعی و امنیتی با پشتیبانی نیروهای حمایت قاطع و نیروهای هوایی افغان پس از آن عملیاتی گسترده‌ را برای پاکسازی سرپل از وجود دشمن در این ولایت آغاز کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

802

کد خبر: 825624

وب گردی

وب گردی