جست و جو برای دو مفقود حادثه سیل گلستان ادامه دارد/هشت جان باخته در استان خراسان

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور آخرین اطلاعات درباره وقوع سیل در استان های گلستان، سمنان، گیلان و خراسان را شرح داد.

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره جزئیات جاری شدن سیل در استان های خراسان رضوی، گلستان، سمنان و گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، بیان کرد: سامانه بارشی که روز گذشته وارد کشور شد استان های شمالی را تحت تاثیر قرار داد و به دنبال شدت بارندگی ها در استان های شمالی کشور سیل جاری شد که خساراتی در بر داشت.

هشت جان باخته در استان خراسان

نجار در خصوص جاری شدن سیل در استان خراسان گفت: در استان خراسان حدود هشت نفر جان باختند که پنج نفر در کلات، دو نفر در دره گزه و یک نفر در نیشابور داشته ایم.

نجار با اشاره به این که سامانه بارشی در روز جمعه وارد کشور شد، ادامه داد: حضور تعداد کثیری مسافر در شهرهای مختلف کشور از جمله مشهد باعث شده است که تعداد زیادی خودرو را سیلاب با خود ببرد و این احتمال مفقودی و جانباختگان بیشتر را بالا می برد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه افزود: در خراسان رضوی یک دستگاه پراید را سیل با خود برده است که از سرنشینان آن سه نفر را نجات داده اند که در بیمارستان بستری هستند و یک نفر هم جان باخته است.

دو نفر مفقودی در استان گلستان هنوز پیدا نشده اند

وی ادامه داد: در استان گلستان یک دستگاه اتومبیل با سه سرنشین گرفتار سیلاب می شود که یکی از این سرنشین ها از مسیر خارج شده و دو نفر مفقودی داریم که از صبح امروز جست و جو برای یافتن آن‌ها آغاز شده و هنوز پیدا نشدند.

نجار تاکید کرد: به دلیل بارندگی مجدد کار برای یافتن مفقودین سخت تر شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه گفت: در استان گلستان یک نفر بر اثر طوفان از بلندی پرت شده و جان خود را از دست داده است.

وی افزود: به طور کل 11 نفر جان باخته و دو نفر مفقودی بر اثر این حوادث داشته ایم.

نجار با اشاره به این که گروه های امداد و نجات بر اثر خسارات وارده براساس نیاز از دقایق اول حادثه فعالیت شان آغاز شده، تاکید کرد: اسکان موقت، تغذیه و امکانات لازم مردم توسط هلال احمر و دیگر دستگاه های مربوط هنوز ادامه دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: جست و جو برای یافتن مفقودین ادامه دارد و تلاش برای حل مشکلات مردم و انتقال خیلی از افرادی که ماشین شان را از دست دادند به سمت محل های زندگی شان انجام شده است.

وی در پایان گفت: ارزیاب ها به دنبال ارزیابی خسارت وارده در این چند استان هستند.

901/900

کد خبر: 825632

وب گردی

وب گردی