اهداف و برنامه های شریعتمداری در دیدار با نمایندگان

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: شریعتمداری به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت صنعت در برنامه خود توجه ویژه‌ای به اهداف تعیین‌‌شده در برنامه ششم و جذب سرمایه‌گذاری خارجی ۲۵ میلیارد دلاری دارد.

به گزارش ایسکانیوز؛ سید مهدی مقدسی، با اشاره به جلسه نمایندگان مجلس با محمد شریعتمداری گزینه پیشنهادی رئیس‌ جمهور برای وزارت صنعت، اظهار داشت: در این جلسه برنامه‌های آقای شریعتمداری مورد بررسی قرار گرفت و ایشان تأکید زیادی بر اهداف تعیین‌ شده در برنامه ششم داشتند.

او ادامه داد: در برنامه ششم جذب 25 میلیارد دلار سرمایه خارجی و 30 میلیارد دلار فاینانس مشارکت خارجی پیش‌بینی شده که در برنامه پیشنهادی شریعتمداری به این مسائل توجه شده بود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس، افزایش صادرات و دستیابی به بازارهای مناسب برای صادرات و تولیدات ایرانی را از جمله اهداف مورد تأکید شریعتمداری عنوان کرد و گفت: حمایت از صادرات در کنار برگزاری نمایشگاه‌های خارجی از دیگر موارد ذکرشده در برنامه گزینه پیشنهادی برای وزارت صنعت است.

مقدسی همچنین با اشاره به نقش مهم تقویت تولید و اشتغال در کشور و لزوم افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها، گفت: گزینه پیشنهادی برای وزارت صنعت دارای دو دوره سابقه وزارت بوده و در بخش‌های بازرگانی و اقتصاد از تجارب خوبی برخوردار است که می‌تواند به پیشرفت وزارت صنعت، معدن و بازرگانی کمک کند.

به گفته او، جذب منابع خارجی، کاهش قاچاق کالا، کنترل مناطق آزاد و ایجاد تحول در نظام بانکی ازجمله مواردی است که مجلس برای تقویت تولید بر آنها تأکید دارد و گزینه پیشنهادی برای وزارت صنعت می‌تواند این موارد را محقق کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه با اشاره به ارزیابی فراکسیون امید مجلس از عملکرد وزرای دولت یازدهم، گفت: در این ارزیابی وزرای کشاورزی، خارجه، نفت، بهداشت، اطلاعات، ورزش و ارتباطات در رده اول قرار گرفتند که نمره قبولی را از این فراکسیون دریافت کردند.

مقدسی افزود: وزرای پیشنهادی از این بخش‌ها مورد حمایت فراکسیون امید قرار خواهند گرفت و در مورد وزرای دیگر هم اگر برنامه مناسبی برای رفع ضعف‌ها ارائه شود، اعضای فراکسیون از این گزینه‌ها نیز حمایت خواهند کرد.

او در پایان با انتقاد از بالا بودن سن اعضای پیشنهاد شده برای کابینه دولت دوازدهم، گفت:‌ انتظار داشتیم افراد جوان‌تر معرفی شوند که این اتفاق نیفتاد و علاوه بر این، از زنان نیز در این کابینه پیشنهادی استفاده نشده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس پیش‌بینی کرد 80 درصد افراد پیشنهادی برای کابینه دولت دوازدهم از مجلس رأی اعتماد بگیرند.

منبع: فارس

403

کد خبر: 825653

وب گردی

وب گردی