بی‌توجهی به نظام تعرفه ترجیحی با پاکستان

رئیس اتاق سیستان و بلوچستان تعرفه های ترجیحی با پاکستان شامل ۶۰۰ قلم است؛ اما به آن توجه نمی شود؛ در حالیکه پاکستان حاضر است که با تعرفه های ترجیحی کار را با ایران پیش ببرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ ریگی در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با وزرای اقتصاد و صنعت پیشنهادی کابینه دوازدهم که در محل اتاق بازرگانی ایران در حال برگزاری است، با طرح درخواست های فعالان بخش خصوصی از وزیر اقتصاد پیشنهادی کابینه دوازدهم، افزود: مالیات ها اکنون یکسان است و در نقاط محروم نیز مالیات هایی پرداخت می شود که در نقاط مستعد و حاصلخیز ایران پرداخت می شود؛ البته باید مالیات واقعی را بپردازیم.

او توسعه روابط با همسایگان را خواستار شد و افزود: تعرفه های ترجیحی با پاکستان داریم که شامل ۶۰۰ قلم است؛ اما به آن توجه نمی شود؛ در حالیکه پاکستان حاضر است که با تعرفه های ترجیحی کار را پیش برند.

باید مطالبات خود را از وزارت اقتصاد پیگیری کنیم

همچنین محمدرضا انصاری، نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران هم گفت: با تماس مستمر و سازنده و سیستماتیک با وزارت اقتصاد داشته باشیم، بنابراین ارتباط اتاق با وزیر، کارساز خواهد بود.

او افزود: باید نشان دهیم که رای اتاق مهم است و باید رای فعالان اقتصادی را نشان دهیم، چراکه آقای کرباسیان از مجلس رای خواهد آورد، ولی باید تلاش کنیم که رای بالا بیاورد.

کرباسیان:رقیب بخش خصوصی نیستیم

همچنین مسعود کرباسیان در جمع بندی پایانی نشست امروز گفت: من از شورای مشورتی در گمرک بسیار بهره بردم؛ البته ما آمادگی داریم و باید به صورت اجرایی راجع به موارد مورد نظر بخش خصوصی صحبت کنیم.

او افزود: ما در دولت مسئول زیرساختها هستیم، نه اینکه رقیب بخش خصوصی باشیم.

کرباسیان گفت: تفاوت نظرهای جدی در رابطه با مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد، بنابراین باید نحوه بازپرداخت و شیوه های اجرای صحیح آن را به جمع بندی برسیم.

منبع: مهر

402

کد خبر: 825703

وب گردی

وب گردی