غزه خشمگین، اسرائیل نگران و حماس آماده است

سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرده است که نوار غزه در وضعیت فروپاشی کامل در زیرساخت‌هاست و شهروندان در تمامی بخش‌ها و زمینه‌های مختلف دچار مشکل هستند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، منابع خبری اعلام کردند، در مناقشاتی که در سال گذشته میلادی در دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی صورت گرفت کارشناسان در دستگاه‌های اطلاعاتی و هماهنگ کننده امور دولت چشم‌اندازهای تاریکی را برای اوضاع نوار غزه مطرح کردند و گفتند که نوار غزه به صورت کامل در سال ۲۰۲۰ از هم فروخواهد پاشید.

منابع افزودند: اما در تابستان جاری کارشناسان رژیم صهیونیستی در این پیش‌بینی‌های خود تجدید نظر کرده و به اطلاعاین رژیم رساندند که وضعیت سال ۲۰۲۰ همین الان وجود دارد و غزه شاهد روند سریع فروپاشی است که خطر آن از پیش‌بینی‌های ما بیشتر است.

این بررسی‌ها اساساً برای آگاهی از میزان خطرها نسبت به وقوع جنگ جدید با نوار غزه مطرح شد و در جریان آن، سازمان جاسوسی اسرائیل به این نتیجه دست یافت که نابسامان شدن اوضاع نوار غزه ممکن است حماس را به سوی نبردی دیگر علیه رژیم صهیونیستی سوق دهد.

اما رژیم صهیونیستی در ارائه تسهیلات جهت کاستن دشواری‌ها در نوار غزه تردید دارد و علت آن لجاجت‌های بنیامین نتانیاهو و آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی است که به وزیر ارتباطات این رژیم اجازه اجرایی کردن طرح خود جهت ساخت جزیره مصنوعی و ساخت بندر در نوار غزه را نمی‌دهند و این علی رغم آن است که ارتش این رژیم رویکرد مثبتی نسبت به این مساله دارد. برعکس، نتانیاهو و لیبرمن تمایل دارند که ارتش را برای آمادگی جهت جنگ و تکمیل ساخت وساز خود در زیرِ زمین برای رویارویی با تونل‌های حماس سوق دهند.

این در حالی است که راوینا شمدسانی، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد، بحران سیاسی در غزه دو میلیون تن را از برق، بهداشت، دسترسی به آب آشامیدنی در دمای بالای هوا در تابستان محروم کرده است.

وی از اشغالگران اسرائیلی و تشکیلات خودگردان فلسطین و حماس خواست مناقشات خود را پایان دهند.این سخنگو افزود:‌ ما نسبت به وضعیت انسانی و حقوق بشری نامساعد غزه نگرانیم.

منبع: ایسنا

۸۰۱

کد خبر: 825713

وب گردی

وب گردی