طالبان تاکید کرد: ما با شیعیان رابطه خوبی داریم !

طالبان در ویدئویی به نقل از والی خودخوانده این گروه در ولایت «سرپل» در واکنش به درگیری‌های «میرزاولنگ» اعلام کرد که طالبان با شیعیان مناسبات نیک دارد و برای برملا شدن تبلیغات دولت علیه این گروه باید هیئت حقیقت‌یاب تشکیل شود.

به گزارش ایسکانیوز، طالبان در ویدئویی، گفت‌وگو با فرمانده خودخوانده این گروه در ولایت سرپل در شمال افغانستان را درباره درگیری‌های منطقه «میرزاولنگ» منتشر کرد.

بر اساس این گفت‌وگوی ویدئویی طالبان، آنها برای برملا شدن تبلیغات دولت افغانستان علیه این گروه خواستار تشکیل هیئت حقیقت‌یاب در مورد میرزاولنگ شده‌اند.

فرمانده خودخوانده طالبان گفته است که این گروه با شیعیان مناسبات خوبی دارد.

وی در این ویدئو گفت که فرزندان اصیل امت اسلامی در مقابل اشغالگرانی که ظلم می‌کنند ایستادگی خواهند کرد و خارجی‌ها هم اکنون نیز شکست خورده‌اند.

عطاالله اظهار داشت: کشتار مردم در میرزاولنگ تبلیغات دروغ خارجی‌ها و دولت است که رسانه‌ها را پر کرده‌اند.

طالبان خاطرنشان کرد که این نخستین منطقه‌ای از اقوام اهل تشیع و قوم هزاره نیست که به تصرف طالبان در آمده و پیش از این نیز مناطق بسیار بزرگی با جمعیت شیعه در درگیری این گروه با نیروهای دولتی تصرف شده بود اما هیچ حادثه‌ بدی به وقوع نپیوسته بود.

بر اساس این ویدئو، اهل تسنن و اهل تشیع مناسبات خوبی دارند، همسایه هستند و در کنار یکدیگر سال‌هاست زندگی می‌کنند.

در این گفت‌وگوی ویدئویی آمده است: بسیاری از اهل تشیع بویژه در شهرستان «بلخاب» ولایت سرپل داد و ستدهای فروانی با دیگران دارند و مال و جان آنها همواره در امان بوده است.

والی خودخوانده طالبان اظهار داشت که در این جنگ حضور داشته و تنها در درگیری با نیروهای امنیتی افغان تعدادی در جنگ کشته شده‌اند.

وی تاکید کرد که هیئت حقیقت‌یاب تشکیل شود و آنها خواهند دید که در این منطقه غیرنظامی کشته نشده و کسی نیز سلاخی نشده است اما عده‌ای رسانه‌ها را با این موضوعات و توطئه پر کردند.

طالبان بار دیگر تاکید کرد که هیئت حقیقت‌یاب از دو طرف برای روشن شدن این موضوع تشکیل شود.

در پایان نیز والی خودخوانده طالبان می‌گوید که با شیعیان مناسبات نیک و خوبی دارند و پیش از این نیز در جنگ با روس‌ها، دشمنان وقت برای تفرقه قومی و مذهبی تلاش می‌کردند که نباید به آنها گوش داد.

منبع: تسنیم

۸۰۱

کد خبر: 825732

وب گردی

وب گردی