اسرائیل به دنبال قطع گاز فلسطین

منابع آگاهِ پروژه انتقال گاز سرزمین اشغالی موسوم به پروژه 'لیویاثان'، اعلام کردند که رژیم صهیونیستی در صدد است تا گاز فلسطین اشغالی را از طریق خط لوله گاز اردن به مصر صادر کند و شرکت فجر وابسته به اردن نیز بر انتقال آن نظارت کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری یورو نیوز عربی روز شنبه به نقل از بلومبرگ نوشت: ایده جدیدی در مورد انتخاب مسیر جدید برای صادرات گاز اسرائیل به مصر از طریق اردن مطرح شده که این ایده می تواند جایگزین مسیر سینا شود که درگیر عملیات تروریستی بی امان است.
این پایگاه خبری افزود: گزینه صادرات گاز به مصر از طریق سینا به علت جریمه های سنگین برای قاهره به حالت تعلیق درآمد؛ چرا که دادگاهی در سال 2012، مصر را به پرداخت جریمه به علت فسخ قرارداد سابق صادرات گاز، محکوم کرد.
یورو نیوز ادامه داد: بعد از فسخ قرارداد، بهمن ماه گذشته (فوریه) دادگاهی در سوئیس، مصر را به پرداخت 2 میلیارد دلار جریمه به رژیم صهیونیستی محکوم کرد، به همین علت مسیر پیشنهادی از طریق اردن به عنوان راه حلی برای دوری از مشکلات حقوقی مربوط به جریمه، به صورت جدی بررسی شد.
پایگاه مذکور نوشت: منابع نزدیک به مذاکرات طرف اسرائیلی و مصری می گویند که مصر به مسیری که از اردن عبور می کند به علت بار مالی سنگین آن با تردید نگاه می کند، به همین علت احتمال دارد گاز اسرائیل از طریق خط لوله گاز اردن وارد مصر شود و شرکت فجر اردن نیز بر این فرایند نظارت کند.
یورو نیوز عنوان کرد: هزینه پروژه لیویاثان به حدود 3.75 میلیارد دلار می رسد و شرکای این پروژه انتظار دارند توافق با مصر حاصل شود، موضوعی که رژیم صهیونیستی نیز از آن حمایت می کند.

منبع: ایرنا

۸۰۱

کد خبر: 825735

وب گردی

وب گردی