مدیرکل فرهنگی و پیشگیری  ستاد مبارزه با موادمخدر: اعتبار حوزه پیشگیری جوابگوی برنامه ها نیست

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اعتبار سالانه حوزه پیشگیری این ستاد حدود 270 میلیارد ریال است که به‌هیچ‌ وجه جوابگوی برنامه ها نیست.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، عارف وهاب زاده عصر شنبه در نشست با مسئولان حوزه پیشگیری از اعتیاد کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: اعتبارات حوزه پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر در مقابل اعتبارات حوزه درمان و مقابله ناچیز است.
وی افزود: آموزش‌های لازم در زمینه پیشگیری از اعتیاد به خانواده‌های ایرانی در تمام استان‌ها در قالب طرح «خادم» (خانواده آماده در مقابل مخاطره‌ها) ارائه می‌شود.
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: براساس این طرح کارکنان واحد امداد و نجات جمعیت هلال احمر هر استان با مراجعه به منازل آموزش‌های لازم در زمینه پیشگیری از اعتیاد را به خانواده‌ها ارائه می‌دهند.
وهاب زاده عنوان کرد: طرح «خادم» با توجه به انعقاد تفاهم‌ نامه همکاری بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و جمعیت هلال احمر از سال آینده در تمام استان‌های کشور اجرا می‌شود.
وی ابراز داشت: این طرح اینک به صورت آزمایشی در 2 استان تهران و کرمان درحال اجرا و تجربه موفقی است.
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: براساس برنامه ششم توسعه باید نرخ شیوع مصرف مواد مخدر کشور هر سال پنج درصد کاهش یابد.
وهاب زاده اظهار داشت: حضور و مداخله متخصصان و دانشگاهیان در زمینه فرهنگ ‌سازی و پیشگیری از شیوع اعتیاد و مصرف مواد مخدر چندان رضایت ‌بخش نیست.
وی افزود: سال گذشته با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 2 واحد درسی اختیاری با عنوان «مهارت‌های زندگی» تصویب و به دانشگاه‌های کشور ابلاغ شد.
«عارف وهاب زاده» به منظور دیدار و نشست با جمعی از مسئولان حوزه پیشگیری از اعتیاد کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج مرکز این استان سفر کرد.
سال گذشته چهار هزار و 416 کیلوگرم انواع مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد.
کهگیلویه و بویراحمد در چند سال اخیر به یکی از مسیرهای حمل و توزیع مواد مخدر از جنوب و شرق به مناطق مرکزی و غرب کشور تبدیل شده است.

705

کد خبر: 825800

وب گردی

وب گردی