ورزش دانشگاه آزاد اسلامی؛ اهدافی بالاتر از قهرمانی

دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارد، نقشی هر چند کوچک در رسیدن به اهداف والای پیشرفت ورزش کشور باشد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی با پوشش 16 رشته ورزشی در بخش بانوان و آقایان موفق شد عنوان باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی را از آن خود کند. ورزش دانشگاه در چند سال اخیر قوی ظاهر شده و موفق شده بود در رشته های مختلف ورزشی یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشد. دانشگاه آزاد در رشته های فوتسال، کاراته، بدمینتون، شمشیربازی، تکواندو، بسکتبال، واترپلو، ووشو، جودو، شطرنج، والیبال، تنیس روی میز، گلبال، ژیمناستیک، دوومیدانی وایروبیک فعالیت داشته است.

عملکرد رو به رشد ورزش دانشگاه باعث شده بود هر فدراسیونی قصد داشته باشد با آن ها همکاری داشته باشد. همچنین بازیکنان هم تمایل زیادی برای پیوستن به تیم های دانشگاه دارند چرا که این باشگاه به همه تعهداتش پایبند بوده و نسبت به باشگاه های دیگر از امکانات بیشتری برخوردار است.

دانشگاه آزاد اسلامی در سال 95- 96 با 21 تیم در تمامی رشته های ورزشی شرکت کرد و با عملکردی چشمگیر موفق شد بیشترین جام را به خود اختصاص دهد. البته در این میان تنها تیمی که موفق نشد روی سکو برود فوتسال آقایان بود که به لیگ یک سقوط کرد و مابقی تیم ها در جایگاه اول تا سوم قرارگرفتند. دانشگاه آزاد اسلامی در مجموع 11 عنوان قهرمانی 4 نایب قهرمانی و 4 مقام سومی بدست آورده است.

اداره تربیت بدنی دانشگاه آزاداسلامی با توجه به اهداف والا و مقدس مسئولین محترم دانشگاه ودر راستای سیاست های مدون معاونت محترم ورزش دانشگاه آزاد اسلامی و نقش موثر و غیرقابل انکار ورزش در رسیدن به روح بلند پهلوانی وجوانمردی و در جهت سالم سازی ومحیط مقدس دانشگاه و ایجاد روحیه نشاط و فراهم نمودن محیطی سرشار از شادابی در دانشگاه در جهت ارتقا سطح کیفی آموزش و علم و دانش دانشجویان و انجام رسالت و وظیفه مقدس خود، سعی نموده با استعانت از پروردگار متعال و مساعدت و یاری مسئولین محترم دانشگاه و استفاده از راهنمایی اهالی ورزش، پیشکسوتان و مربیان ورزشی و نیز با برنامه ریزی مناسب و با انجام و برگزاری فعالیت ها، مسابقات، میزبانی‌ها و... نقشی هر چند کوچک در رسیدن به اهداف والای پیشرفت ورزش کشور باشد.

دانشگاه آزاد اسلامی از مجموعه ورزشی های زیادی بهره مند است که در ادامه چند نمونه از آن را می خوانید:

* مجموعه ورزشی فتح در واحد علوم تحقیقات با امکان فعالیت برای بیش از ۳۰ رشته ورزشی و با تسهیلات و تخفیف‌های ویژه برای دانشجویان، اساتید و همکاران و با برگزاری مسابقات مختلف، فضایی با نشاط را برای علاقمندان فعالیت‌های ورزشی فراهم کرده است. این مجموعه شامل سالن ورزشی به مساحت ۱۷۰۰ مترمربع با گنجایش ۱۰۰۰ نفر تماشاچی جهت برگزاری مسابقات والیبال- هندبال- فوتسال و بسکتبال سالن‌های بدنسازی - کشتی - رزمی - وزنه‌برداری - تیراندازی و زمین اسکواش در اختیار ورزشکاران است.

* دانشگاه آزاداسلامی واحدنجف آباد با دارا بودن مجموعه‌های ورزشی پوریای ولی و تختی- زمین چمن- سایت ورزشی روباز به مساحت:۶۱۶۴۹ مترمربع به شرح ذیل: مجموعه ورزشی پوریای ولی:متراژکلی ۸۴۷۰ مترمربع شامل :سالنهای فوتسال،والیبال،بسکتبال،ورزش باستانی،ورزشهای رزمی،کشتی،ژیمناستیک،بدنسازی، وتنیس روی میز.

مجموعه استخرشامل:سوناخشک،سونابخار،جکوزی،اتاق احیا،اتاق ناجیان،دوش،سرویس بهداشتی،انبار.

سالن ورزشی تختی :متراژکلی ۱۸۶۶ مترمربع

زمین چمن فوتبال:متراژکلی ۲۳۱۷۳ مترمربع شامل قسمت های: زمین چمن فوتبال باپیست دوومیدانی -سکوی تماشاچیان

رختکن داوران،چهاررختکن مجزای تیمها،دفتر،انبار،اورژانس،سرویس بهداشتی(۱۴باب)،دوش(۲۲باب)

سایت ورزشی روباز(آسفالت): متراژکلی ۲۸۱۴۰ مترمربع شامل قسمتهای ذیل: زمین فوتبال‌زمین والیبال- زمین بسکتبال پیست پرشها و پرتابهای دوومیدانی.

602

کد خبر: 825835

وب گردی

وب گردی