داوری در هفته سوم روی موج آرامش/سوت طلایی به فغانی رسید

نگاهی کارشناسانه به داوری ها و قضاوت آن ها در هفته سوم لیگ برتر می اندازیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، هفته سوم لیگ برتر با برگزاری 8 تیم به پایان رسید. در ادامه نگاهی می اندازیم به داوری این دیدارها که همیشه جای بحث و جدل دارد؛ اکثر سرمربیان نیز از نحوه داوری ها شکایت دارند و این چیز جدیدی در فوتبال نیست.

نفت تهران- پرسپولیس: علیرضا فغانی

استقلال خوزستان- سایپا تهران: مهدی مرجان زاده

گسترش فولاد تبریز - سپیدرود رشت: حسن اکرمی

سیاه جامگان مشهد- فولاد خوزستان: کمیل غلامی

پیکان تهران - ذوب‌آهن اصفهان: حمید حاج ملک

صنعت نفت آبادان - پدیده خراسان: پیام حیدری

فولاد مبارکه سپاهان- پارس جنوبی جم: مهدی سیدعلی

استقلال تهران- تراکتورسازی: بیژن حیدری

حیدر سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص داوری های این هفته عنوان کرد: در هفته سوم شاهد اشتباهات کمتری از سوی داوران بودیم و هفته کم سر و صدایی را پست سر گذاشتیم. تنها ابهامات موجود در دیدار سپاهان و پارس جنوبی جم با قضاوت مهدی سیدعلی بود که گلر نماینده اصفهانی را اخراج کرد؛ که آن هم به درستی اعلام شده بود. تنها اشتباه این داور در صحنه پنالتی بود که دروازه بان حرکت کرده بود باید ضربه تکرار می شد. البته گفتنی است این اشتباه در اکثر دیدارها رخ می دهد؛ مهدی رحمتی و رشید مظاهری از جمله گلرهایی هستند که در ضربات پنالتی به جلو می آیند ولی داوران هیچوقت تذکر یا دستور ضربه مجدد نمی دهند.

وی ادامه داد: البته وظیفه این کار برعهده کمک داوران است ولی آن ها از ترس کم شدن امتیازشان یا جنجالی شدن همیشه سکوت می کنند! بارزترین نمونه این مورد دیدار پرسپولیس- ملوان بود، دیداری که مازیار زارع درون دروازه قرار داشت تا پنالتی سرخ پوشان زده شود. زارع حدود 4 متر به جلو آمد و پنالتی را گرفت ولی داور به جای تکرار ضربه دستور ادامه بازی داد.

کارشناس داوری افزود: داوران در این هفته عملکرد خوبی داشتند و ما داور بد نداشتیم، می توان از بین آن ها خوب و خوب تر را انتخاب کرد. در دو دیدار تیم های پایتخت می شد مدیریت کامل داوران را دید. علیرضا فغانی قضاوت خوبی را در دیدار نفت تهران- پرسپولیس به نمایش گذاشت، او تنها در یک صحنه مرتکب اشتباه شد. در دقیقه 37 بازیکن نفت روی بازیکن پرسپولیس دچار خطا شد و به درگیری انجامید، فغانی اول باید به بازیکن نفت اخطار می داد و بعد کارت زرد را به محسن مسلمان می داد. اما در کل حاکمیت کاملی به زمین و بازی داشت و ارتباط خوبی با بازیکنان داشت.

سلیمانی در خاتمه بیان کرد: بیژن حیدری داور دیدار استقلال_ تراکتور قضاوتی اتوکشیده داشت؛ هیچ اشتباه تاثیر گذاری در این بازی حساس نداشت. فقط ای کاش کمی مدبرانه تر در زمین قضاوت کند؛ شیوه کار این داور به درد خارج از کشور می خورد.

* سوت طلایی: علیرضا فغانی

* کارت خاکستری: در این هفته داور پراشتباهی نداشتیم؛ امیدواریم سطح داوران روز به روز بالا رفته و دیگر داوری کارت خاکستری نگیرد.

601

کد خبر: 825889

وب گردی

وب گردی