اخراجی بعدی کاخ سفید در راه است؟

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شک دارد که مشاورش در امور استراتژیکی یعنی استیو بنون در درز اطلاعات مربوط به کار کاخ سفید نقش داشته است.

به گزارش ایسکانیوز ، روزنامه آکسیوس به نقل از منابعی در اطراف رئیس جمهور گفت که ترامپ این شک و تردید را با هواداران خود مطرح کرده است. این روزنامه تاکید می کند که بنون معتقد است طراح اصلی درز اطلاعات مربوط به امنیت ملی "هربرت مک ماستر" است.

اسپوتنیک نوشت، منابع خبری به این روزنامه شرح دادند که ترامپ از همکاری "بنون" با خبرنگاران "بلومبرگ" و "بیزنس ویک" ناراضی بود.
در این شرایط مشخص نیست که "بنون" بتواند مقام خود را حفظ کند. در بین رقبای اصلی بنون، دختر ترامپ ایوانکا و همسرش جارد کوشنر قرار دارند.

گفتنی است، ترامپ تاکنون بارها در معرض نشت اخبار محرمانه از داخل کاخ سفید به دست رسانه‌های آمریکایی قرار داشته است. به عنوان مثال ابتدای سال جاری میلادی، مکالمات خصوصی وی در اتاق بیضی شکل ریاست جمهوری با مقامات عالی‌رتبه دیگر کشورهای جهان، به طرز مشکوکی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. یا در موردی دیگر، اطلاعاتی از وجود دسیسه‌هایی در کاخ سفید در رسانه‌های آمریکایی منتشر شد.

«جف سشنز»، دادستان کل آمریکا، روز جمعه درباره محدودیت‌های دولت برای مقابله با عاملان درز اخبار حساس دولتی اعتراض کرده بود. به عقیده سشنز، دولت باید از اختیار قانونی کافی برای احضار رسانه‌هایی که اخبار محرمانه کاخ سفید را منتشر می‌کنند، برخوردار باشد.

برخی دیگر از مقامات آمریکایی معتقدند، «جان کلی»، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، عامل درز اخبار است. «سبسشن گورکا»، معاون دستیاردونالد ترامپ، به شدت این اتهام علیه جان کلی را رد کرد و گفت: اگر قرار باشد به کسی در پرونده درز اخبار از کاخ سفید مظنون شویم، جان کلی در آخر فهرست قرار دارد.

نشریه هیل آمریکا نیز، این خبر را تایید کرده است.

802

کد خبر: 825897

وب گردی

وب گردی