نیروی قدس موظف به رایزنی با کشورهای مستقل برای رصد اقدامات آمریکا شد

نمایندگان مجلس وزارت اطلاعات و نیروی قدس را با رعایت سلسله مراتب موظف کردند به منظور رصد اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا با کشورهای مستقل و نیروهای مقاومت در منطقه در رایزنی و مشورت مدام بوده و تبادل اطلاعات کنند.

به گزارش ایسکانیوز، وکلای ملت امروز یکشنبه 22 مرداد و در جریان بررسی جزییات طرح یک‌فوریتی مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه، سه ماده پایانی این طرح را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

نمایندگان مجلس در ماده 25 وزارت اطلاعات و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را با رعایت سلسله مراتب موظف کردند به منظور رصد اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا با کشورهای مستقل و نیروهای مقاومت در منطقه در رایزنی و مشورت مدام بوده و تبادل اطلاعات کنند.

به علاوه براساس ماده 26 این طرح، وزارت امور خارجه موظف شد که گزارش اقدامات اجرای این قانون را در هر دوره شش ماهه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیست‌و‌هفتمین و آخرین ماده طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه، مصوب کردند که مقررات این قانون محدودیتی در اعمال قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و سنوات قبل از قبیل قانون صلاحیت دادگستری جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی به دعاوی مدنی علیه دولت‌های خارجی مصوب 1390، فصل دوم قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 و فصل اول کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب 1375 و همچنین قانون تشدید مقابله با اقدامات تروریستی دولت آمریکا مصوب 1368 ایجاد نمی‌کند.

منبع: فارس

302

کد خبر: 825932

وب گردی

وب گردی