در " روزی با دانشگاه تهران " ورود برای عموم آزاد است/ اولین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران در آذرماه برگزار می شود

معاون فرهنگی دانشگاه تهران ضمن بیان اینکه در برنامه روزی با دانشگاه تهران ورود برای تمامی افراد به ویژه دانشجویان جدیدالورودآزاد است از برنامه های فرهنگی این مجموعه بزرگ علمی کشور سخن گفت.

دکتر سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در خصوص برنامه فرهنگی "روزی با دانشگاه تهران" به ایسکانیوز گفت: مدتی است در دانشگاه تهران طرحی را آغاز کرده ایم مبنی بر اینکه ارتباط دانشگاه را با مدارس و دانش آموزانی که در شرف ورود به دانشگاه هستند، افزایش دهیم و به نوعی دانشگاه تهران را به آن ها بیشتر معرفی کنیم.
او در ادامه عنوان کرد: قصد ما این است که دانش آموزان را نسبت به ورود به دانشگاه ترغیب کنیم و واحدی هم در این خصوص با عنوان ارتباط با مدارس ایجاد کرده ایم.

وی افزود: یکی از فعالیت هایی که این واحد انجام می دهد، برنامه روزی با دانشگاه تهران است که در واقع در این روز دانش آموزان، خانواده ها، دبیران و مربیان می توانند آزادانه وارد دانشگاه شوند و از هر بخش و دانشکده ای که تمایل دارند بازدید کنند.
سرسنگی عنوان کرد: همکاران ما در تمام واحدهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی دانشگاه با همکاری تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران آماده راهنمایی این بزرگواران هستند و می توانند با رشته های تحصیلی، امکانات آموزشی، پژوهشی، رفاهی، فرهنگی و ورزشی ما آشنا شوند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: کسانی که در شرف انتخاب رشته و محل تحصیل در دانشگاه هستند، می توانند انتخاب بهتری داشته باشند و نیز کسانی که قصد آشنایی با دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی را دارند، می توانند از این برنامه بهره ببرند.

برگزاری اولین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران در آذرماه
او از برنامه های فرهنگی آینده دانشگاه تهران سخن گفت و عنوان کرد: در روز اول شهریور ماه سال جاری جشن متمرکز دانش آموختگان دانشگاه تهران که در سال تحصیلی 94-95 فارغ التحصیل شده اند، برگزار خواهد شد. در این مراسم پذیرای 8 هزار دانشجو به همراه خانواده هایشان خواهیم بود که در مجتمع ورزشی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در اوایل مهر ماه نیز آیین نو دانشجویان دانشگاه تهران را خواهیم داشت که در آن حدود 5 الی 6 هزار دانشجو جدیدالورود دوره کارشناسی شرکت خواهند کرد. در این آیین نیز دانشجویان می توانند همراه با خانواده های خود شرکت کرده و از برنامه های ویژه ای که تدارک دیده شده استفاده کنند.

سرسنگی تصریح کرد: از جمله برنامه های دیگری که برای دانشگاه تهران در نظر گرفته شده است برگزاری اولین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران است که در حوزه کانون های فرهنگی، انجمن های علمی، نشریات دانشجویی و فعالیت های فرهنگی دانشجویان، کارکنان و اساتید در آذرماه برگزار خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: در یکی دو ماه آینده نیز ورزشگاهی سرپوشیده برای ورزش های کشتی، رزمی و فوتسال افتتاح خواهد شد. به علاوه در اواخر شهریور یا اوایل مهرماه مراسم کلنگ زنی یک مجتمع ورزش های آبی شامل استخر، سونا و جکوزی را برای دانشجویان خواهیم داشت که طبق پیش بینی ما در مدت یک سال به بهره برداری خواهد رسید.

200/202

کد خبر: 825966

وب گردی

وب گردی