طرح تحول سلامت  پشتوانه ای برای اقشار متوسط و ضعیف

یک نماینده مجلس گفت: اهمیت اجرایی شدن طرح تحول سلامت در بهبود بهداشت جامعه همواره مهم و اثرگذار بوده است که در این رابطه به خصوص اقشار متوسط و ضعیف جامعه به خوبی بهره لازم را بردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم ،صدیف بدری با اشاره به اشکالاتی جزئی در طرح تحول سلامت اظهار داشت: این طرح با تمام موفقیت‌های خود نیز دارای اشکالاتی جزئی است اما با تمام کاستی‌های آن نمی‌توان چیزی از ارزش‌های این طرح کاست.

نماینده اردبیل اظهار کرد: می‌توان با تامین بودجه در این راستا از اشکالات این طرح کاست اما به صراحت می‌توان گفت وزیر بهداشت فردی توانمند و تلاشگر در حوزه بهداشت و درمان است و یکی از موفق ترین وزرای کابینه دولت یازدهم است.

بدری، هاشمی را فردی توانمند و تلاشگر در حوزه بهداشت و درمان دانست و ادامه داد: دکتر هاشمی فردی متعهد و مسئولیت پذیر است که در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارای تخصص است. او فردی جهادی و تلاشگر بوده و همواره در راه اداره وزارتخانه بهداشت تلاش بسیار کرده تا بتواند طرح تحول سلامت که تمامی زحمات طراحی و اجرای آن را به دوش کشیده، به اجرا درآورد.

وی اضافه کرد: اهمیت اجرایی شدن طرح تحول سلامت در بهبود بهداشت جامعه همواره مهم و اثرگذار بوده است که در این رابطه به خصوص اقشار متوسط و ضعیف جامعه به خوبی بهره لازم را بردند.

بدری با تاکید بر اینکه دولت و مسئولان باید کمک کنند تا بحث تامین بودجه و منابع لازم برای ادامه این طرح وجود داشته باشد، اذعان کرد: در اجرای این طرح تعدادی از کارکنان درمانی بیمارستان‌ها از جمله پرستاران و کارکنان آزمایشگاه‌ها باید به نسبت زحمات خود از امکانات بهره مند شوند تا بتوان از کاستی‌های این طرح کاست و در آن بازنگری کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هاشمی با توجه به توانایی‌ها و تخصص لازم در ایفای جایگاه وزارتخانه به خوبی توانسته از پس مسئولیت‌های خود برآید و به عقیده من او در دولت آینده به احتمال بسیار زیاد حضور خواهد یافت و احتمالا از وزیرانی باشد که بیشترین رای را خواهد داشت.

بدری در پایان تاکید کرد: به عقیده بنده هیچکس در موقعیت مناسب و شایسته وزارت همچون هاشمی وجود نداشته تا بتواند در دولت دوازدهم جایگاه وزارت را بر عهده گیرد و او انتخاب درست و به جایی برای بر عهده گرفتن مسئولیت‌های این وزارتخانه است.

705

کد خبر: 825974

وب گردی

وب گردی