یک میلیارد کلاهبرداری توسط پسرخاله

مرد جاعل که سر پسر خاله خود را هم کلاه گذاشته بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان،خرداد امسال فردی با مراجعه به دادسرای ناحیه ۷ تهران و طرح شکایت با موضوع "کلاهبرداری" عنوان داشت که یکی از بستگانش به بهانه فروش زمین در استان مازندران اقدام به کلاهبرداری ۶۰۰ میلیون تومانی از او کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کلاهبرداری" و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۷ تهران، پرونده در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته با حضور در پایگاه سوم آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: از چندی پیش به دنبال خرید یک قطعه زمین ویلایی در شمال کشور بودم به همین علت موضوع را با تعدادی از دوستان وبستگان خود که فکر می‌کردم در این زمینه فعالیت دارند در میان گذاشته تا اینکه پسرخاله ام بنام مسعود44 ساله مدعی شد یک قطعه زمین در استان مازندران به متراژ ۶۰۰ متر در اختیار دارد که حاضر به فروش آن به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان است.پس از رؤیت مدارک و اسناد مالکیت زمین و نهایتا توافق اولیه بر سر قیمت زمین، در چندین مرحله مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به پسرخاله ام پرداخت کرده و نهایتا با انتقال اسناد مالکیت زمین، به ظاهر مالک یک قطعه زمین ۶۰۰ متری در ساحل دریای خزر در استان مازندران شدم.

مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: مدتی از معامله زمین با پسرخاله نگذشته بود که به قصد بازدید زمین به استان مازندران رفتم. قطعه زمین مورد نظر را پیدا کردم؛ داخل زمین ایستاده بودم که یکی از اهالی به من مراجعه و در خصوص علت حضورم در آنجا سؤال کرد و من نیز در پاسخ به سؤالات این شخص خود را مالک زمین معرفی کردم؛ هنوز دقایقی از رفتن این شخص نگذشته بود که فرد دیگری در محل زمین حاضر شد و در کمال تعجب با ارائه اسناد مالکیت خودش را به عنوان مالک حقیقی زمین معرفی کرد. بلافاصله با گوشی تلفن همراه پسرخاله ام تماس گرفته و موضوع را با وی در میان گذاشتم؛ ناگهان پسرخاله ام با اطلاع از حضور من در شمال، مکالمه تلفنی را قطع و در ادامه گوشی تلفن همراهش را نیز خاموش کرد.

مالباخته در ادامه عنوان داشت: با بررسی اسناد مالکیت زمین هر دو نفرمان اطمینان پیدا کردم که اسناد مالکیت من ارزش حقوقی نداشته و در واقع اسناد مالکیت ارائه شده از سوی پسرخاله ام جعلی و فاقد هرگونه اعتبار حقوقی و قانونی است. بلافاصله به تهران و به منزل پسرخاله ام در محدوده خیابان اطلسی مراجعه کرده و در کمال تعجب متوجه شدم که مسعود در کمتر از ۲۴ ساعت از محل سکونتش به مکانی دیگر رفته و هیچکدام از بستگان نیز از این موضوع اطلاع ندارند. دیگر اطمینان پیدا کردم که پسرخاله‌ خودم با سوء استفاده از رابطه فامیلی و اعتمادم، اقدام به کلاهبرداری ۶۰۰ میلیون تومانی از من کرده که با مراجعه به داسرا از وی طرح شکایت کردم.

با انجام اقدامات پلیسی کارآگاهان پایگاه سوم آگاهی موفق به شناسایی مخفیگاه پسر خاله کلاهبردار در خیابان شریعتی – بالاتر از بزرگراه شهید صدر شده، با اطمینان از حضور وی در مخفیگاهش اقدام به دستگیری وی کردند.در بازرسی از مخفیگاه متهم صد‌ها قطعه اسکناس ۱۰۰ دلاری جعلی، چند فقره شناسنامه سفید و مجعول، امهار منتسب به چندشرکت عمرانی، اسناد مالکیت و مبایعه نامه‌های سفید (خام) و ...، کشف، توقیف و به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل شد.

مسعود که چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت، در همان مراحل اولیه‌ تحقیقات صراحتا به کلاهبرداری ۶۰۰ میلیون تومانی از پسرخاله اش اعتراف کرد.

در ادامه و با بررسی اسناد و مدارک بدست آمده از مخفیگاه مسعود، کارآگاهان موفق به شناسایی دو مالباخته دیگر شدند که متهم پرونده دقیقا به همین شیوه و شگرد اقدام به فروش زمین متعلق به افراد غیر به دو نفر و در واقع کلاهبرداری به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیون تومان کرده بود. این دو مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با متهم، بلافاصله مسعود. س. را مورد شناسایی قرار دادند و متهم نیز به ناچار به کلاهبرداری از این دو نفر اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس محترم پرونده صادر، متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان – خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر قرار گرفته است.

705

کد خبر: 825977

وب گردی

وب گردی