چشمی که تازه به جمال منشا روشن شد/بی اخلاقی در کمیته ای به نام اخلاق!

گفته می شود منشا به دلیل وضعیت ظاهری و عکس هایی که در صفحه اجتماعی منتشر کرده بود به کمیته انضباطی احضار شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، گادوین منشا، مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس عصر روز گذشته (شنبه 21 مردادماه) همزمان با حضور تعدادی از اعضای هیات مدیره این باشگاه از جمله علی‌اکبر طاهری، حمیدرضا گرشاسبی و جعفر کاشانی در کمیته اخلاق در این کمیته دیده شده است. پس از پیگیری های خبرنگاران متوجه شدیم کمیته اخلاق به خاطر مدل موهای منشا، او را احضار کرده است!

پرسپولیس تیم بزرگ پایتخت و پرطرفدارترین تیم آسیا برای فصل جدید این مهاجم پا به توپ و یکی از مدعیان آقای گلی سال پیش را در اختیار گرفت. از آن زمان که ما یادمان می آید منشا در ایران با همین مدل مو به زمین می آمد؛ اما حالا که بازیکن پرسپولیس است منشوری به حساب می آید. در کل نمی دانیم چرا بعضی آقایان چشم دیدن پرسپولیس و پیشرفتش را ندارند، این موضوع را بارها در موارد مختلف دیدیم. هر کسی پیراهن پرسپولیس را بپوشد یهویی منشوری می شود!

از این موارد به قول خودمان گیر الکی در فوتبال کم نداریم! نمونه اش می شوند امثال پیام صادقیان، محسن مسلمان، سوشا مکانی، محسن مسلمان و... که اگر کمی با دقت تر به تخلف آن ها نگاه کنیم متوجه می شویم آنقدرها هم که بزرگش کردند بزرگ نیست. اهالی فوتبال تا اسم این بازیکنان را می شوند ناخودآگاه کمیته اخلاق هم در ذهنشان تداعی می شود.

شلوار سوشا، خالکوبی صادقیان و مسلمان، قضیه مدلینگ همسر فروزان مواردی نیست که بخواهد مهر تایید بر محرومیت این بازیکنان آن هم در اوج بازی شان باشد. پوشیدن لباس و نوع زندگی موردی است شخصی که هرکسی با توجه به روحیات و علایقش آن را انتخاب می کند. منکر آن نیستیم که ورزشکاران الگوی جوانان در جامعه هستند و باید حواسشان به این چیزها باشد ولی محرومیت و این گونه برخورد ها کمی دور از انصاف است. وظیفه اصلی کمیته اخلاق چیست؟؟ کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اواخر سال پیش رسما به پرونده بازیکنان اوکراینی پرسپولیس‌ که با مشکل مالی مواجه شده بودند ورود کرد؛ کاری که از هر جهت به آن نگاه کنی ارتباطی به کمیته اخلاق ندارد.

حدود 2 ماه پیش منشا به دلیل وضعیت ظاهریش و عکس هایی که در صفحه اجتماعی منتشر کرده بود از سوی کمیته اخلاق هشدار جدی دریافت کرد اما رئیس کمیته اخلاق این موضوع را تکذیب کرد. مرتضی تورک رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: ما تذکری به مهاجم پرسپولیس بابت وضعیت ظاهری اش ندادیم و این بازیکن پرونده ای در کمیته اخلاق ندارد. بازیکنان خارجی باید مطابق فرهنگ ایرانی و اسلامی عمل کنند و اقدامات غیر اخلاقی انجام ندهند. ما هیچ وقت بازیکنی را به خاطر مدل مو به کمیته دعوت نمی کنیم اما بازیکنان به عنوان الگوی جوانان باید مسائل اخلاقی رعایت کنند تا دچار مشکل نشوند.

کمیته اخلاق چند وقت پیش به علت صدور محرومیت سه ماهه برای فروزان مورد انتقادات فراوانی قرار گرفت و در نهایت تاج رئیس فدراسیون فوتبال این رای را تعلیق کرد تا از حجم انتقادات کاسته شود. منظور از تشکیل چنین کمیته ای چیست؟! معیارها برای احضار به کمیته اخلاق را چه کسی تعیین کرده است؟!

بازیکنان خوب به این موارد توجه کنند تا محروم نشوند؛ مدل و مو لباس و خالکوبی که از موارد شخصی به شمار می روند تخلف محسوب می شود، این که از زیورآلات هم در زمین استفاده نکنند هم که همه می دانند، عکس گرفتن با هواداران خانوم خارجی هم که ممنوع است، ازدواج با فردی که کمیته اخلاق آن را تایید نکند جرم است، حواستان حسابی به پست هایی که در صفحه شخصی تان می گذارید باشد؛کادر عکس هایتان اگر کج باشد باید پاسخگو باشید؛ مورد اخری که قابل ذکر است، تیمتان را درست انتخاب کنید... پوشیدن لباس پرسپولیس عواقب دارد.

تجسس در زندگی آدم ها اشتباه است و این را دین مبین اسلام تاکید کرده است. شاید بهتر باشد در کمیته ای که نام اخلاق را یدک می کشد، کمی هم به اخلاق واقعی و آن چیزی که خداوند متعال و فرستادگانش مقرر کرده اند پایبند بودند و به اسم اخلاق ، رواج بی اخلاقی نمی کردیم! راستی آقایان کمیته اخلاق اگر همسایه مجاور از دیوار مشترک، حیاط شما را زیر نظر بگیرد و راجع به پوشش شما اظهارنظر کند چه حالی به شما دست می دهد؟!

601

کد خبر: 826021

وب گردی

وب گردی