مهمترین چالش آموزش و پرورش استثنایی کمبود معلمان است

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: تعداد معلمان ورودی ما از دانشگاه تربیت معلم یک سوم معلمانی است که بازنشسته می‌شوند به همین خاطر مجبور خواهیم شد معلمانی با مجوزهای آزاد استخدام کنیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان،مجید قدمی در حاشیه نوزدهمین المپیاد ورزشی دانش‌آموزان دختر با نیاز‌های ویژه در تبریز ابراز کرد: معلمی در مدارس استثنایی طبیعتا به دلیل اینکه مخاطبان ما نیاز‌های ویژه‌ای دارند و روش تدریس باید متفاوت باشد، سخت‌تر است.

وی ادامه داد: استفاده از تکنولوژی‌های روز باعث متفاوت بودن کل فرایند تدریس می‌شود به همین خاطر معلم باید بیش‌تر تلاش کند و در اثر همین تلاش زیاد سال‌های خدمت این معلمان کمتر است.

قدمی اعلام کرد: معلمان مدارس استثنایی با ۲۵ سال خدمت بازنشسته می‌شوند. به هرحال کار سخت هست ولی در عین حال عاشقانه نیز هست.

وی درباره مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش استثنایی تاکید کرد: تعداد معلمان ورودی ما از دانشگاه تربیت معلم یک سوم معلمانی است که بازنشسته می‌شوند به همین خاطر مجبور خواهیم شد معلمانی با مجوز‌های آزاد استخدام کنیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور در پایان تصریح کرد: شعار ما کیفیت‌بخشی در حوزه‌های مختلف است و در همین راستا برنامه‌ریزی‌های فراوانی انجام می‌دهیم که از جمله آن‌ها به حمایت‌های دارویی و ارائه خدمات می‌توان اشاره کرد.

705

کد خبر: 826040

وب گردی

وب گردی