بریتانیا خواهان ورود برگزیت به فاز تازه ای است

دیوید دیویس، وزیر برگزیت معتقد است مذاکرات میان اتحادیه اروپا باید با سرعت بیشتری انجام شود تا فضای کسب و کار در این کشور به ثباتی نسبی برسد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، بریتانیا خواهان ورود مذاکرات برگزیت به فاز دوم است. وضعیت مضطرب در فضای کسب و کار این کشور باعث شده است تا لندن به فکر عبور سریع از دوران گذار فعلی باشد. وضعیت بازار و سرمایه گذاری در این کشور دچار ابهاماتی شده است.

دیوید دیویس، وزیر برگزیت می گوید این کشور به دنبال روابط متقابل و تعاملی سازنده با اتحادیه اروپا است و تمایل دارد به روابط محکم خود با این اتحادیه ادامه دهد.

فیلیپ هاموند وزیر دارایی فرانسه می گوید ابتدا باید یک آتش بس در بریتانیا اعلام شود که براساس آن بتوان روی تصمیمات دولت ترزا می حساب باز کرد. از طرفی باید یک بازه زمانی تعیین شود که بتوان آتش بس را در آن حفظ کرد.

بحث های مربوط به تعرفه های گمرکی و موضوعات مرزی ایرلند جنوبی و ایرلند شمالی نیز جز مسائلی هستند که باید مورد پیگیری قرار گیرند و تکلیف آن ها نیز مشخص شود.

دیویس می گوید: جدایی از اتحادیه اروپا امری غیرقابل انکار است. در عین حال تداوم روابط بریتانیا با این اتحادیه نیز غیرقابل انکار و غیر قابل چشم پوشی به شمار می رود.

او معتقد است: بحث محوری این است که بریتانیا برای خروج از این اتحادیه باید چه هزینه ای بپردازد. و این موضوع چه تاثیراتی بر مردم بریتانیا و اتحادیه اروپا خواهد داشت. نهایتا باید تلاش کنیم تا این مسائل را کنترل و مدیریت کنیم.

اتحادیه اروپا پیشرفت در زمینه برگزیت را کار دشواری تلقی نمی کند. اما بر وجود یک بازه زمانی مشخص برای انجام این مذاکرات تاکید دارد.

801

کد خبر: 826061

وب گردی

وب گردی