بدون کلاس،  بدون امکانات

عمرانی با اشاره به متغییر بودنِ مدت درس خواندنش، عنوان کرد: در سال های آخر دبیرستان روزهایی که تعطیل بود معممولا تا 9 ساعت کتاب ها را مرور می کردم و در مواقعی که در مدرسه بودم سرکلاس حین اینکه درس را گوش می‌دادم آن را نیز مرور می کردم.

چند روزی است که سازمان سنجش آموزش کشور اسامی نفرات برتر کنکور 96 را اعلام کرده است و بیشتر رسانه ها در اولین ساعات اعلام نتایج، گفتگوهایی با این افراد منتشر کردند.

در حالی که از میان رتبه های برتر کنکور امسال افراد کمی وجود دارند که از مناطق دور افتاده از پایتخت یا شهرهای بزرگ باشند اما همین افراد با توجه به محروم بودن مناطق زندگی شان رتبه های بالایی را کسب کرده اند که یک فرد در شرایط بهتر نمی تواند به این رتبه دست پیدا کند.

در میان شهرهای محل زندگی این افراد تهران، یزد، شیراز و اصفهان دیده می شود ولی مصطفی عمرانی ساکن شهرستان کهنوج استان کرمان یکی از این افراد بود که شاید چندان رسانه ها به سراغ او نرفتند، او که رتبه ی 51 ریاضی را توانسته به دست بیاورد در گفتگو با ایسکانیوز از شرایطی که در آن به درس خواندن مشغول بود، گفت: در شهرستان کهنوج استان کرمان کلاس های کنکوری وجود ندارد و اکثر دانش آموزان خودشان برای کنکور درس می خوانند و مطالعه می کنند، من هم مانند همین افراد درس می خواندم.

وی افزود: زمانی که در مدرسه بودم علاقه ای به درس خواندن نداشتم، اساتید ما هم وقت برای اینکه خارج از ساعات مدرسه داشته باشند و بخواهند با ما کلاس های فوق العاده کار کنند، نداشتند ، بیشتر کتاب های درسی را به اتمام می رساندند و برگه های امتحانی را تصحیح می کردند، ولی در سال های آخر و پیش دانشگاهی من خودم در کنار اینکه درسهایم را جدی گرفتم وقت بیشتری برای کنکور گذاشتم که موفق هم شدم.

عمرانی با اشاره به اینکه مدت زمانی که برای درس خواندن می گذاشت متغییر بوده، عنوان کرد: در سال های آخر دبیرستان روزهایی که تعطیل بود معممولا تا 9 ساعت کتاب ها را مرور می کردم و در مواقعی که در مدرسه بودم سرکلاس حین اینکه درس را گوش میدادم آن را نیز مرور می کردم.

مصطفی عمرانی در پایان گفت: در اولین لحظه ی که سایت انتخاب رشته باز شد اقدام کردم واز قبل هم به هیچ یک از موسسات انتخاب رشته مراجعه نکردم فقط با چند نفری از دانشجویان که در رشته های مورد علاقه ی من تحصیل می کردند یا اینکه فارغ التحصیل شده اند مشاوره گرفتم و امیدوارم رشته ای مورد نظرم است قبول شوم.

کد خبر: 826094

وب گردی

وب گردی