مشارکت 540 دانشجومعلم در اردوی حیات طیبه دانشگاه فرهنگیان

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان از مشارکت 540 دانشجومعلم در چهارمین اردوی حیات طیبه دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین امین‌الله دادگر در نشست خبری چهارمین دوره حیات طیبه دانشگاه فرهنگیان کشور ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: تعداد شرکت‌کنندگان در چهارمین اردوی حیات طیبه در بخش خواهران دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور 280 و تعداد برادران 260 نفر است. دانشجو معلمانی که در محل تحصیل خود فعالین بخش‌های مختلف هستند و دارای ویژگی‌هایی از جمله تحرک و پویایی هستند و تفکر نقادانه دارند با دو برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می‌شوند و ابتدا سئوالاتی را به صورت مجازی پاسخ می‌دهند و تحلیل می‌کنند و سپس به صورت مصاحبه تلفنی به اردو دعوت می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین دادگر درباره اهمیت جایگاه تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: عرصه تعلیم و تربیت عرصه بسیار مهمی است و تربیت‌نسل، انسان‌سازی و کادرسازی را بر عهده دارد. در دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم اتفاق می‌افتد و این دانشگاه با تمام شباهت‌هایی که با دانشگاه‌های دیگر دارد، اما دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی نیز هست. نظام تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان موفقیت‌های ارزشمندی دارد و البته نواقصی هم در این بین وجود دارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: این دانشگاه به دو برنامه متعهد است؛ اول اینکه برنامه رسمی درسی را مانند دانشگاه‌های دیگر دنبال می‌کند و دوم برنامه غیر رسمی است که در قالب امور فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و فعالیت‌های دانشجویی انجام می‌گیرد.

وی در خصوص اهمیت و جایگاه اردوی فرهنگی و معرفتی حیات طیبه، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان اردوهای فرهنگی معرفتی حیات طیبه است که به لحاظ اهمیت تکوین هویت شخصی و معلمی در دانشگاه فرهنگیان اهمیت بالایی دارد و دادن این هویت به دانشجو معلمان باعث ایفای نقش پر ثمرتری از دانشجویان می‌شود. در طرح حیات طیبه انتظارات و توصیه‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب از طریق همین طرح پیگیری می‌شود. انتظار داریم دانشجو معلمان پس از پایان دوره به مراکز خود بازگردند و این آموزش‌ها را در محل تحصیل خود پیاده کنند.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 826129

وب گردی

وب گردی