اشتغال ۱۰۰ نفر به ازای خرید هر فروند هواپیما

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت‌های زیاد اشتغال در فعالیت‌های زیربنایی گفت: خرید یک هواپیما می‌تواند حدود صد شغل به صورت مستقیم ایجاد کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی با اشاره به سرمایه بر بودن حوزه‌های حمل‌ونقل ریلی، دریایی و هوایی، زمینی و مسکن و شهرسازی گفت: عمده‌ترین سیاستی که وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌کند استفاده از منابع بین‌المللی و بخش خصوصی برای تأمین مالی طرح‌های زیربنایی است.

آخوندی با بیان اینکه آنچه که در حوزه حمل و نقل انجام می‌شود عمدتا فعالیت‌های زیربنایی است، افزود: فعالیت‌های زیربنایی عمدتا اشتغال‌زا بوده و همچنین می‌تواند زمینه را برای شغل‌های دیگر فراهم کند به گونه‌ای که خرید یک هواپیما می‌تواند حدود صد شغل به صورت مستقیم ایجاد کند و همچنین می‌تواند به تبع آن شغل‌های فراوانی در زمینه فعالیت‌های توریستی و خدماتی فراهم آورد. همچنین به تبع آن سرمایه گذاری‌های زیرساختی در حوزه ریلی، دریایی و زمینی می‌تواند شغل‌های فراوانی در کشور ایجاد کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل زمینه‌ساز توسعه سایر فعالیت‌ها است و حوزه حمل و نقل می‌تواند به صورت مستقیم در کشور شغل ایجاد کند گفت: بیش از ۴۰ درصد طرح های عمرانی در حوزه وزارت راه صورت می گیرد و اصلی ترین تنگنا در حوزه راه، مسکن و شهرسازی تأمین منابع مالی است که براساس آخرین آمار ۱۷۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در دست اقدام است.

او با بیان اینکه باید از موقعیت استراتژیکی ایران استفاده شود، یادآور شد: برای گسترش حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی ایران با توجه به موقعیت ویژه ترانزیتی باید اقدامات گسترده ای صورت گیرد. ضمن اینکه باید از منابع مالی بین المللی برای گسترش توسعه حمل و نقل استفاده شود و در حال حاضر حمل و نقل ریلی، هوایی، دریایی و جاده ای به منابع مالی بین المللی نیاز دارد.

او با اشاره به اینکه قرارداد خرید ۲۰۰ فروند هواپیما توسط وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است، ادامه داد: ارزش اسمی این قراردادها ۳۹ میلیارد دلار است که رقم بسیار بزرگی بوده و بدون اتکا به بودجه دولت منعقد شده است.

401

کد خبر: 826146

وب گردی

وب گردی