عملیات گازرسانی به ۱۳۱ روستای کردستان در دست اجراست

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در حال حاضر عملیاتی گازرسانی به ۱۳۱ روستای این استان در دست اجراست و تمامی این پروژه ها تا پایان سال به اتمام می رسند.

به گزارش ایسکانیوز، احمد فعله گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان شامگاه یکشنبه در جلسه معارفه رابط فرهنگی و مسئول امور روحانیون منطقه هفت کشوری صنعت نفت، اظهار داشت: شرکت گاز استان کردستان برای گسترش عدالت اجتماعی و رفع محرومیت از مناطق مرزی خدمات گازرسانی را توسعه داده و در سال جاری نیز عملیات گازرسانی در ۱۳۱ روستای این استان در حال انجام است.

وی با اشاره به عزم شرکت گاز کردستان در راستای گازرسانی به روستاهای این استان، بیان کرد: این پروژه ها نشان از عزم جزم دولت تدبیر و امید برای برخورداری مردم عزیز و شریف استان کردستان از این نعمت خدادادی دارد .

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان این نوید را به مردم کردستان داد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن روستاهای بالاتر از ۲۰ خانوار را که فاقد گاز هستند از این نعمت برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه با افزایش تعداد مشترکان در استان کردستان، مسئولیت ما افزایش داده و آن تامین پایدار گاز است، عنوان کرد: در زمستان گذشته با وجود بارش برف و یخبندان و دمای ۲۷ الی ۳۰ درجه زیر صفر و بسته شدن راه ۶۰۰ روستا و قطع شده آب و برق ولی با تمهیدات اندیشه شده، خدمات شرکت گاز استان کردستان همچنان ادامه داشته و این نشان از تعهد و مسئولیت اجتماعی صنعت گاز دارد .

فعله گری گفت: کار دیگر این شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی و فرهنگی استفاده از روحانیون معزز در روستاها بعنوان گازبان است که در وحله اول وظیفه حفظ و حراست از تاسیسات شرکت را بعهده دارند و هم بعنوان سفیران فرهنگی در امر آموزش رعایت توصیه های ایمنی و صرفه جویی در مصرف گاز عمل می نمایند.

وی ادامه داد: نمازجماعت در طول سال بطور مستمر و مداوم برگزار شده و در صورت عدم حضور امام جماعت یکی از پرسنل این وظیفه را بعهده می گیرد و در کنار این مهم هر روز یک صفحه از قرآن کریم توسط یکی از حضار تلاوت و توسط امام جماعت تفسیر می گردد.

وی ادامه داد: برگزاری مناسبت ها و مراسم های ملی و مذهبی و تقدیر از همکاران در نمازخانه برنامه ریزی گردیده و این باعث می گردد تعداد بیشتری از پرسنل در نماز جماعت شرکت نمایند.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان و دهه اول محرم ضمن دعوت از قاریان برجسته استان و برگزاری مراسم و محافل انس با قرآن از دانشمندان مطرح علم دین و استادان دانشگاه برای سخنرانی در نمازخانه دعوت بعمل می آید.

در ادامه این جلسه هوشنگ اولی زاده رئیس روابط عمومی و عضو شورای اقامه نماز شرکت گاز استان گفت: فعالیت های فرهنگی ، راه رفتن روی لبه تیغ است و چون با تفکر و اندیشه انسان ها روبرو هستیم بایستی تدوین برنامه ها در زمینه فعالیت های دینی و فرهنگی با دقت و وسواس ویژه ای صورت گیرد و در سازمانها نیز این مسئله حساس تر جلوه پیدا می کنند چون باید به این مسئله توجه داشت که برنامه های فرهنگی سازمان را بعنوان دستور سازمانی تلقی نکنند.

وی ادامه داد: نقش روحانیون معززی که در صنعت نفت مشغول ایفای وظیفه امامت جماعت هستند از حساسیت ویژه ای برخورداریوده چون که صنعت نفت با توجه به تخصصی بودن شغلها و اشتغال قشر با سواد و تحصیل کرده در آن، حساسیت فعالیت های فرهنگی و برنامه ریزی در این موارد را بالا می برد.

901

کد خبر: 826162

وب گردی

وب گردی