امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و منطقه آزاد ماکو با دانشگاه باغچه شهیر استانبول

دانشگاه باغچه شهیر در استانبول ترکیه یکی از دانشگاه‌های معتبر و پیشرفته این کشور است که در بسیاری از رشته‌ها به زبان انگلیسی دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش ایسکانیوز، این دانشگاه سال ۱۹۹۶ از سوی بنیاد آموزشی باغچه شهر ـ اوغور (Bahçeşehir- uğur) در استانبول راه اندازی شد و اولین پذیرش دانشجو در سال ۱۹۹۹-۲۰۰۰ انجام گرفت.

با توجه به پتانسیل علمی دانشگاه باغچه شهیر ترکیه تفاهم نامه بین علمی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی ماکو و منطقه آزاد ماکو با دانشگاه باغچه شهیر استانبول (Bahçeşehir- uğur) منعقد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی ماکو در این مراسم گزارشی درباره اقدام‌های انجام گرفته در آماده کردن زمینه انعقاد قرارداد و مذاکرات صورت گرفته ارائه کرد.

دکتر سیف الدین آب برین به اهمیت همکاری‌های مشترک علمی دانشگاه آزاد واحد بین الملل ماکو و دانشگاه باغچه شهیر استانبول افزود: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور و آسیا و (بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان) است و با ایجاد مراکز در خارج از کشور حتی در کشورهای توسعه یافته توانسته عملکرد خوبی ارائه دهد.

وی با توجه به ظرفیت‌ها و توان علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح برخی اقدامات در زمینه تسهیل و تقویت مبادلات علمی بین مراکز علمی منطقه گفت: گسترش همکاری‌ها در این عرصه در راستای منافع دو کشور است.

آب برین اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌منظور استفاده از تسهیلات و ضوابط مناطق آزاد برای توسعه فعالیت‌های بین‌المللی علمی و دانشگاهی و تبادل استاد و دانشجو این تفاهم‌نامه را منعقد کرده است.

آب برین: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور و آسیا و (بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان) است و با ایجاد مراکز در خارج از کشور حتی در کشورهای توسعه یافته توانسته عملکرد خوبی ارائه دهد.

پروفسور شنای یالچین şenay yalçın رئیس دانشگاه باغچه شهیر ترکیه و رئیس

آب برین: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور و آسیا و (بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان) است و با ایجاد مراکز در خارج از کشور حتی در کشورهای توسعه یافته توانسته عملکرد خوبی ارائه دهد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی ماکو نیز برای تسهیل تفاهم نامه علمی و دانشگاه با مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی دیدار کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در دیدار با پروفسور شنای یالچین şenay yalçın بر تبادل علمی، استاد و دانشجو بین دانشگاه‌های این منطقه و کشور ترکیه تاکید کرد.

حسین فروزان با توجه به دیپلماسی علمی منطقه آزاد ماکو در توسعه همکاری‌ها با کشورهای همسایه، بر اراده جدی مسئولان منطقه آزاد ماکو به ارتباط و همکاری‌ها بین مراکز علمی و دانشگاهی دو کشور اظهار کرد: دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد بین المللی ماکو پتانسیل مهم در منطقه است که می‌توان با همکاری دانشگاه‌های ترکیه و بالا بردن سطح علمی این دانشگاه‌ها در توسعه علمی منطقه نقش عمده ایفا کنند.

وی با اعلام آمادگی برای تسریع در همکاری‌های علمی بر ضرورت کوتاه ساختن دیوانسالاری و پروسه اداری در این زمینه اضافه کرد: اجرای پروژه‌های مشترک علمی و تحقیقاتی، تبادل استاد و دانشجو و مبادله تجربیات و دستاوردهای علمی در بخش‌های مختلف از جمله عرصه‌های همکاری بین دو منطقه آزاد ماکو و ترکیه در بعد دانشگاهی است.

رئیس دانشگاه باغچه شهیر استانبول نیز خواستار حضور بیشتر دانشجویان و اساتید ایرانی در دانشگاه‌های ترکیه و ارتقا همکاری‌های علمی با مراکز دانشگاهی ایران شد.

یالچین با توجه به موفقیت‌های علمی دانشمندان و دانشگاه‌های ایران در عرصه‌های مختلف علمی تاکید و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مجموعه دانشگاهی خود را تشریح کرد.

وی با توجه به آمادگی دانشگاه باغچه شهیر برای تبادل علمی با منطقه آزاد ماکو گفت: این تفاهم‌نامه به‌منظور ارتباط نظام‌مند و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و فنی موجود، گسترش فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و آموزشی در زمینه علوم اقتصادی، تجاری و... با منطقه آزاد ماکو منعقد می‌شود.

رئیس دانشگاه باغچه شهیر استانبول تعامل استاد و دانشجو و اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک را از دیگر بند‌های این تفاهم نامه برشمرد و اظهار کرد: دانشگاه باغچه شهیر در کشورهای بزرگ دنیا دانشکده دارد و ارتباطات قوی و همکاری‌های بین المللی با دانشگاه‌های دیگر دنیا، سیاست این دانشگاه در هم افزایی و ارتقا علمی است.

یالچین افزود: دانشگاه باغچه شهیر یکی از دانشگاه‌های معتبر و پیشرفته این کشور است که در بسیاری از رشته‌ها به زبان انگلیسی دانشجو می‌پذیرد.

وی با توجه به رشته‌های موجود در دانشگاه باغچه شهیر گفت: این دانشگاه در مقاطع کار‌شناسی، ارشد و دکتری به زبان انگلیسی رشته‌های مدیریت بازرگانی، اقتصاد، تجارت و بازرگانی بین الملل، امور مالی بین المللی، روابط بین الملل و علوم سیاسی، تبلیغات، فیلم و تلویزیون، رسانه‌های مدرن، ویدیو و عکاسی، روابط عمومی و... دانشجو می‌پذیرد.

بازدید از پایانه صادراتی منطقه آزاد ماکو، آزمایشگاه‌ها و امکانات علمی دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد ماکو از جمله برنامه‌های هیات ترکیه‌ای در منطقه آزاد ماکو بود.

200/202

کد خبر: 826164

وب گردی

وب گردی