پنس: دستیابی به گزینه ای صلح‌آمیز برای حل بحران ونزوئلا امکان‌پذیر است

پس از اظهارات جنجالی ترامپ درباره مطرح بودن گزینه نظامی علیه ونزوئلا، معاون وی از راهکار صلح‌آمیز برای حل این بحران دفاع کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پنس -- معاون رییس جمهور آمریکا -- پس از تهدید دونالد ترامپ درباره استفاده از گزینه نظامی علیه ونزوئلا و محکوم شدن این تهدید از سوی کشورهای آمریکای لاتین، اعلام کرد: دستیابی به یک گزینه صلح‌آمیز برای حل بحران ونزوئلا امکان‌پذیر است.

بر این اساس، ترامپ روز جمعه در اظهاراتی شگفت‌آور دخالت نظامی را یکی از گزینه‌های مطرح درباره بحران ونزوئلا اعلام کرد. این اظهارات از سوی مکزیک، کلمبیا و پرو که خود منتقد شدید دولت کاراکاس هستند، محکوم شد.

پنس که سفر خود به چند کشور آمریکای جنوبی را آغاز کرده است، در کلمبیا گفت: ما گزینه‌های زیادی درباره ونزوئلا داریم؛ اما ترامپ اطمینان دارد با همکاری با متحدان خود در آمریکای لاتین می‌توانیم به راه‌حلی صلح‌آمیز دست یابیم. ما به تلاش خود همراه با ملت‌های آزاد متحدمان برای بازگرداندن دموکراسی به مردم ونزوئلا ادامه خواهیم داد.

ونزوئلا بیش از چهار ماه است که با اعتراضات و بحران داخلی مواجه است. تاکنون در تظاهرات و اعتراضات داخلی این کشور، بیش از 120 نفر کشته شده‌اند. نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا با برگزاری انتخابات برای تشکیل مجلس موسسان جدید سعی در حل بحران این کشور دارد. با این وجود، کشورهای غربی این انتخابات را نپذیرفتند. آمریکا در هفته‌های گذشته اقدام به اعمال تحریم‌هایی علیه سیاستمداران ونزوئلا کرده است.

کد خبر: 826197

وب گردی

وب گردی