خرید مواد مخدر آسانتر از خرید یک بسته سبزی

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس گفت: شخص آیت‌الله آملی لاریجانی فرمودند دسترسی به مواد مخدر از خرید یک بسته سبزی هم آسان‌تر است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، برنامه شب گذشته گفت‌وگوی ویژه خبری که با موضوع کاهش مجازات قاچاقچیان مواد مخدر و توزیع مواد مخدر دولتی بر روی آنتن شبکه دو سیما رفت، با حاشیه‌های زیادی همراه بود؛ برنامه‌ای که دو مهمان اصلی آن علی مویدی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و حجةالاسلام نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در نهایت نتوانستند یکدیگر را مجاب کرده و این برنامه در حالی که هر دو مهمان در حال مشاجره بر سر مواضع خود بودند بدون خداحافظی آن‌ها خاتمه یافت.

مؤیدی: مجلس 99.5 درصد جامعه را نادیده گرفته و تنها به‌فکر 0.5 درصد قاچاقچیان است

در این برنامه مؤیدی با تأکید بر موافقت ستاد مبارزه با مواد مخدر با اصلاح قانون، از عدم ورود مجلس برای پیشگیری و درمان 99.5 درصد جمعیت جامعه گلایه مند بود و با بیان اینکه قاچاقچیان موادمخدر تنها 0.5 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: متأسفانه در 4، 5 ماه گذشته جامعه ما در موضوع مبارزه با مواد مخدر با مطرح شدن مواردی همچون حذف اعدام قاچاقچیان و یا توزیع دولتی تریاک ملتهب شد و این تصور برای خیلی‌ها به وجود آمد که نظام رویکرد خود در مبارزه با مواد مخدر را تغییری 180درجه‌ای داده است.

وی با بیان این‌که ستاد مبارزه با مواد مخدر با توجه به پویا بودن پدیده قاچاق مواد مخدر با اصلاحات قانونی کاملاً موافق است، افزود: اعدام در مجازات‌های ما آخرین زنجیره است و قطعاً نه‌ تنها من بلکه کل نظام از اعدام هیچ فردی خوشحال نمی‌شود ولی ما در رویکردهای خود باید برای تمام جامعه برنامه داشته باشیم؛ شما می‌بینید در جامعه ما 96 درصد از جمعیت کشور افراد سالم هستند، 3.5 درصد آسیب‌دیده مواد مخدر و تنها نیم درصد قاچاقی هستند، لذا این انتظار وجود دارد که مجلس پیش از هر موضوعی به‌ فکر 99.5 درصد جمعیت کشور باشد نه‌ فقط نیم درصد قاچاقچی.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: ما در شرایطی قرار داریم که معتادان رهاشده در خیابان به هیچ جایی دسترسی ندارند و اعتیاد، دانش‌آموزان و افراد سالم جامعه را تهدید می‌کند ولی متأسفانه مجلس در سال‌های 93، 95 و 96، 99.5 درصد جامعه را نادیده گرفته و تنها به‌ فکر نیم درصد مابقی‌ است.

نوروزی: آیت‌الله آملی فرمودند دسترسی به مواد مخدر از خرید سبزی هم آسان‌تر است

همچنین حجةالاسلام نوروزی با بیان اینکه ستاد مبارزه با موادمخدر بودجه 1000 میلیارد تومانی دارد و باید اقدامات پیشگیرانه، درمانی و صیانتی را در موضوع اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر انجام دهد از دسترسی آسان مردم به مواد مخدر انتقاد کرد و گفت: شخص آیت‌الله آملی لاریجانی فرمودند دسترسی به مواد مخدر از خرید یک بسته سبزی هم آسان‌تر است و قبلاً زمان دسترسی به مواد مخدر 15 دقیقه بود و امروز 7 دقیقه شده است. پس باید جواب داد که آیا اقدامات ما در این بخش مؤثر بوده؟ اگر مؤثر بود باید زمان دسترسی به مواد مخدر به 5 یا 6 ساعت می‌رسید نه 7 دقیقه.

وی با بیان این‌که در حال حاضر حدود 5300 نفر در زندان‌های کشور در انتظار اجرای حکم اعدام هستند، ادامه داد: ما براساس این آمار مطالعه کردیم که آیا خانواده قاچاقچیانی که پیش از این اعدام شده‌اند از قاچاق مواد مخدر ترسیده‌اند و به سمت آن نرفته‌اند؟ آیا در شرایطی که ما حتی به خانواده قاچاقچیان اجازه کار نمی‌دادیم موفق شدیم؟ در حالی که می‌بینیم خانواده این اعدام شدگان یا داعشی شده‌اند یا به سمت مواد مخدر رفته‌اند.

705

کد خبر: 826202

وب گردی

وب گردی