قطار مسافری اصفهان‌ ـ یزد ـ کرمان ـ زاهدان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل راه آهن اصفهان گفت: به زودی قطار مسافری اصفهان ـ یزد ـ کرمان ـ زاهدان و بالعکس با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از راه آهن جمهوری اسلامی ایران سیدرضا سادات حسینی از راه اندازی قطار مسافری در مسیر اصفهان ـ یزد ـ کرمان ـ زاهدان و بالعکس در آینده ای نزدیک خبر داد.

او با اشاره به محور توسعه بودن راه آهن گفت: راه اندازی این خط ریلی ظرفیت مناسبی برای رونق و توسعه هر چه بیشتر استان های طول مسیر خواهد بود.

مدیرکل راه آهن اصفهان با بیان اینکه بخشی از این مسیر از محورهای مواصلاتی پرترافیک باری و مسافری در کشور محسوب می شود اظهار کرد: جایگاه ویژه این استان ها در مرکز و جنوب شرق کشور به عنوان مقاصد گردشگری، راه اندازی قطار مسافری در این شریان طلایی را ضروری ارزیابی می کرد.

به گفته سادات حسینی با پیگیری های انجام شده و درخواست استان های ذی نفع در یک سال گذشته و هماهنگی در این راستا، این خط که ارزوهای دیرینه ساکنان این استان ها بود با مشارکت بخش خصوصی فراهم خواهد شد.

او ابراز امیدواری کرد: با استقبال خوب مردم استان های اصفهان، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان از خط مسافری اصفهان ـ یزد ـ کرمان ـ زاهدان و افزایش ضریب اشغال قطار، زمینه پاسخگویی لازم به سرمایه گذاری‌ بخش خصوصی‌ برای تداوم حرکت این قطار و ادامه خدمت رسانی در این مسیر ریلی مهیا شود.

401

کد خبر: 826378

وب گردی

وب گردی