استاندار قم: به دنبال تقویت همکاری های مشترک با عراق هستیم

استاندار قم در دیدار با وزیر کشور عراق گفت: به دنبال تقویت همکاری های مشترک و دو جانبه با کشور عراق هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، سید مهدی صادقی در این دیدار با قاسم الاعرجی وزیر کشور عراق که در محل استانداری انجام گرفت، طی سخنانی ضمن خیرمقدم، روابط جمهوری اسلامی ایران با عراق را دیرینه، اعتقادی و تاریخی خواند.
استاندار قم با اشاره به همکاری و تجربه دو کشور ایران و عراق در زمینه مبارزه با تروریسم افزود: امیدواریم با تقویت نیروهای مردمی عراق شاهد پاک سازی کامل منطقه و نابودی گروه های تکفیری باشیم.
صادقی با ابراز خرسندی از میزبانی وزیر کشور عراق، به وجود زمینه های مشترک همکاری بین قم و عراق اشاره و خاطرنشان کرد: به دنبال تقویت همکاری های مشترک و دو جانبه با کشور عراق هستیم.
وزیر کشور عراق نیز در این جلسه با اشاره به حضور خود در کشور ایران، مهم ترین هدف از سفر به قم را زیارت بارگاه کریمه اهل بیت(س) دانست.
قاسم الاعرجی اقامت تعداد زیادی از اتباع عراقی در قم را مورد توجه قرار داد و با قدردانی از زحمات مردم و مسؤلان قمی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره تعامل بسیار خوبی با کشور عراق در زمینه های مختلف داشته است.
وی با اشاره به تجربیات ایران در زمینه های دفاعی و مقابله با تحرکات تروریستی خاطر نشان کرد: تشکیل کمیته مشترکی برای انتقال تجربیات ایران به عراق در دستور کار قرار دارد.
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم نیز در این جلسه طی گزارشی از اقدامات مربوط به مراسم اربعین، از همکاری های مسؤلان عراقی در فراهم ساختن امکانات میزبانی از زائرین ایرانی قدردانی کرد.

901

کد خبر: 826406

وب گردی

وب گردی